FANDOM

Wendigo są one gatunkiem kanibalistycznego zmiennokształtnego. Według Stiles'a amerykański folk stwierdza, że jeżeli dana osoba będzie spożywało ciało ludzkie i będzie rozwijała swój nienasycony apetyt wtedy zamieni się w wendigo. Istoty te mogą przetrwać określoną ilość czasu bez jedzenia mięsa i krwi, ale ich chęć będzie bardzo trudna do opanowania. Gdy stają się oni głodni mogą pożywić się najbliżej znajdującą się osobą. Dowodem tego jest Sean Walcott, kiedy nie mógł przetrwać jednego dnia bez pożywienia się i zaczyna żywić się zastępcą szeryfa. Wendigo są niezwykle silne i są w stanie obezwładnić człowieka, a czasem i wilkołaka.

Sean i jego rodzina była pierwszymi przedstawicielami tego gatunku. Pierwszy raz wystąpili w sezonie 4 gdy cała rodzina znalazła się na puli śmierci. Trzymali w domu dużą zamrażarkę, która była wypełniona martwymi ciałami, nie wiemy jednak czy rodzina Walcott sama zabijała te osoby czy byli oni padlinożercami i zabierali te ciała z kostnicy. Patrick Clark był kolejnym przedstawicielem gatunku, został wprowadzony pod koniec czwartego sezonu jako zbiegły z Eichen House.

W sezonie 5, Wendigo znowu zostaje pokazane. Tym razem zostaje zamieniony w niego Donovan przez Potwornych Doktorów i ostatecznie uczyniło to z niego chimerę.

Wygląd Edytuj

Wendigo przypominają normalnych ludzi (w przeciwieństwie do min. wilkołaków). Wyróżniają sie białymi oczami i mocnymi zębami.

Lista gatunkuEdytuj