FANDOM

Tyler Garcia Posey to amerykański aktor, muzyk i producent. W serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wciela się w rolę Scotta McCalla.

Biografia Edytuj

Tyler urodził się w Santa Monica i mieszka w Los Angeles. Ma korzenie irlandzkie, angielskie i meksykańskie.

Już jako dziecko zainteresował się sztuką i rozpoczął karierę aktorską z ojcem, Johnem, aktorem/pisarzem, gdy miał 6 lat. Później razem występowali w telewizji i filmach. John Posey występował u boku syna, grając rolę epizodyczną w serialu Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak.

Tyler systematycznie pojawia się w telewizji i filmach odkąd ukończył 8 lat. Pojawił się w produkcjach takich jak Na własną rękę, Pokojówka na Manhattanie, Smallville, Bracia i Siostry oraz Lincoln Heights.

Jest też piosenkarzem i twórcą tekstów piosenek, gitarzystą prowadzącym oraz basistą. Wcześniej był frontmanem zespołu "Lost in Kostko" (Disappearing Jamie).

Piosenka tego zespołu o tytule "Dexter" została użyta w ścieżce dźwiękowej serialu Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak (odcinek Lunatic).

Jego matka, Cyndi Garcia Posey, zmarła w grudniu 2014 roku po długiej walce z rakiem piersi. Piąty sezon serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak jest poświęcony jej pamięci.[1]

W 2015 roku został koproducentem piątego sezonu serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak.[2]

Wybrana filmografia Edytuj

Film
Rok Tytuł Rola
2000 Siła i honor chłopiec
2002 Na własną rękę Mauro
Pokojówka na Manhattanie Ty Ventura
2005 Inside Out Obert
2007 Veritas, Prince of Truth Mouse Gonzalez
2010 Legendary Billy Barrow
2011 White Frog Doug
2013 Straszny film 5 David
Telewizja
Rok Tytuł Rola
2001–2004 Doc Raul Garcia
2002 Bez śladu Robert
2005 Sue Thomas: Słyszące oczy FBI Danny
2006 Tajemnice Smallville Javier Ramirez
Bracia i siostry Gabriel Traylor
2009 Lincoln Heights Andrew Ortega
2011–obecnie Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Scott McCall

Ciekawostki Edytuj

  • Jako dziecko był w dwuletnim związku z Miley Cyrus.[3]
  • 18 lipca 2013 roku ogłosił, że zaręczył się z ukochaną z dzieciństwa - Seaną Gorlick.[4]
  • Występ w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak dał mu wygraną w kategorii Choice Summer TV Star: Male w Teen Choice Awards (rok 2012).
  • Ma dwóch braci - Jesse'a i Dereka.[5]
  • Był brany pod uwagę do roli Jacoba Blacka w filmie Zmierzch, ale angaż otrzymał Taylor Lautner.[6]

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki