FANDOM

- Chcesz uratować Stiles'a? Zabij go. To jedyne wyjście.
- Jest jeszcze wyjście, by go uratować. Musi być.
Noshiko i Scott podczas rozmowy.
The Fox and the Wolf jest dwudziestym pierwszym odcinkiem trzeciego sezonu i czterdziestym piątym epizodem serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. W Stanach Zjednoczonych został wyemitowany 3 marca 2014 roku, a w Polsce swoją premierę miał 27 maja 2014 roku.

OpisEdytuj

Zostaje ujawniona ważna wskazówka dotycząca obozu internowań z czasów II Wojny Światowej. Rola jaką odgrywa Kira staje się coraz bardziej istotna, a ona sama odkrywa niezwykłe zdolności.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

  • Josh Duvendeck jako Hayes

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Ten epizod potwierdza, że Noshiko Yukimura jest Kitsune jak Kira, choć nie wiadomo, jakim dokładnie podgatunkiem. Po raz pierwszy wspomniano, że Noshiko była Kitsune w odcinku Riddled, kiedy jej palce stworzyły energię i zapaliła żarówkę.
  • Ujawniono przez Noshiko, że Kira to Grzmotna Kitsune, co tłumaczy jej zdolność do kontrolowania energii elektrycznej i ognia.
  • Pojawienie się zabandażowanego wyglądu Nogitsune jest wyjaśnione w tym odcinku przez Noshiko. Nogitsune, w odcinkach posiadała ciało zmarłego kochanka, kaprala Rhysa, który został poważnie spalony na całym ciele, a jego oparzenia zostały pokryte bandażami oraz nałożono na jego ciało marynarką bombowców Armii Wojny Światowej. Ta forma Nogitsune została po raz pierwszy pokazana w Riddled.
  • Okazało się, że szeryf Stilinski stwierdził, że wyniki USG Stilesa, które pokazały, że miał demencję płata czołowego, był w istocie trikiem Nogitsune, który próbował pozbawić go nadzieji, że odzyska kontrolę nad swoim ciałem. Wyniki były dokładnie takie same jak matki Stilesa, Claudii. Rezultaty USG Stilesa zostały przeprowadzone w odcinku Riddled.
  • Okazuje się, że Nogitsune został uwolniony z jego więzienia w korzeniach Nemetonu ze względu na Scotta, Allison i Stiles w zastępczym rytuale ofiar w epizodzie Alpha Pact.
  • Isaac pozostaje w szpitalu w tym odcinku. Został on hospitalizowany i umieszczony na ostrym dyżurze po porażeniu prądem, gdy wpadł do kałuży wody, w którą przypadkowo wszedł do Letharis Vulpina.

Ciekawostki Edytuj

Zmarli Edytuj

  • Niezliczona ilość internistów w Oak Creek - zastrzeleni, zabici przez kaprali.
  • Wszyscy żołnierze i internowani w Oak Creek - ucierpieli na śmierć, zabici przez Nogitsune.
  • Kapral Rhys - zmarł przez oparzenia/dźgnięcie w serce - zabity przez Satomi Ito/Noshiko Yukimura.

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj