FANDOM

Shelley Catherine Hennig to amerykańska aktorka i modelka. W serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wciela się w rolę Malii Tate.

Biografia Edytuj

Shelley Catherine Hennig urodziła się 2 stycznia 1987 roku w Metairie w stanie Luizjana. Jest córką Cathy Distefano Gosset i Glenna H. Henniga Seniora. Ma trudne relacje z ojcem, dlatego stara się nie mówić o nim lub żartować o tym.

W 2004 roku została wybrana na Miss Nastolatek Stanów Zjednoczonych Ameryki. Jedną z nagród było miejsce oraz stypendium w szkole filmowej, do której uczęszczała przez dwa lata. Inną z nagród był gościnny występ w operze mydlanej produkowanej przez NBC - Passions. W 2007 roku otrzymała pierwszą poważniejszą rolę jako Stephanie Johnson w innej operze mydlanej Dni naszego życia. Kolejną była rola Diany Meade w serialu dla młodzieży Tajemny krąg. W 2014 roku dołączyła do obsady serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak, gdzie wcieliła się w rolę Malii Tate.

Kiedy miała czternaście lat, jeden z jej starszych braci zginął w wypadku samochodowym, którego powodem była jazda po pijanemu. Od tamtego czasu współpracuje z organizacją non-profit C.A.D.A (Council on Alcohol and Drug Abuse - zgromadzenie przeciw nadużywaniu alkoholu i narkotyków). Dwa z jej wierszy zostały opublikowane w Young Authors Book of Poetry.

Wybrana filmografia Edytuj

Film Edytuj

Rok Tytuł Rola
2014 Diabelska plansza Ouija Debbie Galardi
2015 Unfriended Blaire Lily
2015 Scout Melinda Riley
2016 Summer of 8 Lily Hunter
2017 Roman J. Israel, Esq. Olivia Reed
2018 The After Party Alicia
2018 Gdy spotkaliśmy się pierwszy raz Carrie

Telewizja Edytuj

Rok Tytuł Rola
2004 Passions Crane Maid
2007-11 Dni naszego życia Stephanie Johnson
2011-12 Tajemny krąg Diana Meade
2012 Friend Me Isabelle Salvador
2013 Justified: Bez przebaczenia Jackie Nevada
2013 Zach Stone będzie sławny Christy Ackerman
2014 Zaprzysiężeni Maya Lawman
2014 Inni mają lepiej Molly James
2014-17 Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Malia Tate
2017 Liberty Crossing Carly Ambrose

Ciekawostki Edytuj

  • Ukończyła Destrehan High School w Destrehan (Luizjana, USA).
  • W 2014 roku wystąpiła w teledysku zespołu The Band Perry do piosenki Gentle on My Mind.
  • Ubiegała się o rolę Summer w filmie Baywatch. Ostatecznie angaż otrzymała Alexandra Daddario.
  • Jej tata ma pochodzenie szwedzko-niemieckie, szkockie i angielskie, a mama włoskie.
  • W 2004 roku została wybrana na Miss Nastolatek Stanów Zjednoczonych Ameryki.
  • Jej ulubionym serialem jest Plotkara.
  • Kiedyś pracowała w klubie country.
  • Uważa, że granie Malii w Teen Wolf to najlepsza rolą jaką kiedykolwiek dostała.
  • Rola istoty nadprzyrodzonej w 'Teen Wolf' nie była jej pierwszą tego typu. W serialu 'Tajemny Krąg' grała bardzo potężną czarownicę o imieniu Diana Meade. Obydwie postacie są do siebie pod pewnym względem podobne, gdyż zarówno Malia, jak i Diana mają dwój ojców: adoptowanego i biologicznego.

Linki zewnętrzne Edytuj