FANDOM

- Stiles... Nie możesz nic powiedzieć. Nie możesz nic powiedzieć Scottowi.
- Dlaczego nie?
- Dlatego, że wtedy ja nic nie powiem o Donovanie.
Theo do Stiles'a po zabiciu jednej z chimer.
Required Reading to szósty odcinek piątego sezonu oraz sześćdziesiąty szósty odcinek serialu Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak. W Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy został wyemitowany 27 lipca 2015 roku, a w Polsce został pierwszy raz pokazany 18 grudnia tego samego roku.

Opis Edytuj

Po radzie doktora Valacka, Scott i jego stado zaczynają doświadczać dziwnych rzeczy.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Soundtrack Edytuj

Youtube-16.png "Ghost Dance" – The Bright Light Social Hour
Youtube-16.png "Attack" – Conway
Youtube-16.png "Bust One ft. Metric Man (2Beeps Remix)" – Proper Villains
Youtube-16.png "Famous & Rich (Angello & Ingrossso Mix)" – Naughty Queen
Youtube-16.png "Freaks ft. Savage (Radio Edit)" – Timmy Trumpet
Youtube-16.png "It’s Good" – Ethel and the Chordtones ft. Ryan Levine

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Josh jest drugą chimerą, która zostanie zabita przez kogoś innego niż Potworni Doktorzy dlatego, że został zabity przez Theo Raeken. Pierwszy był Donovan Donati, który został zabity przez Stiles'a Stilinskiego w samoobronie podczas odcinka A Novel Approach.
  • Zostało odkryte, że Hayden Romero i Josh Diaz są jednymi z chimer stworzonych przez Doktorów.
  • Scott miał atak astmy w tym odcinku po raz pierwszy od pierwszego odcinka Wolf Moon. Był to powtarzający się problem przez resztę sezonu 5A.
  • Ten odcinek po raz pierwszy pokazuje retrospekcję dzieciństwa Scotta w serialu.
  • Hayden ujawnia, że ​​bierze leki, ponieważ kilka lat temu przeszczepiła nerkę. Ten fakt o Hayden będzie miał znaczącą rolę w pozostałej części sezonu 5.
  • Lydia, Scott i Stiles stają się trzecią, czwartą i piątą postacią, która wyzwala stłumione wspomnienia po przeczytaniu książki Gabriela Valacka.
  • Jordan Parrish wypełnia obietnicę szkolenia Lydii Martin, jak walczyć w tym odcinku. Złożył tę obietnicę w Condition Terminal po tym, jak Lydia została hospitalizowana po jej ataku Tracy Stewart w Dreamcatchers.

Ciekawostki Edytuj

  • Kira nie była w stanie przeczytać Potwornych Doktorów i okazało się, że Kitsune ma trudności w zrozumieniu języka, dlatego nie była w stanie się na tym skupić.
  • Scott McCall, Lydia Martin i Stiles Stilinski doświadczają stłumionych wspomnień w formie retrospekcji po przeczytaniu powieści. Jednak pozostaje nieznane, czy te wspomnienia zostały stłumione przez Potwornych Doktorów, czy też mają z nimi jakiś związek lub były to tylko wspomnienia, które wyparli sami ze względu na ich traumatyczne przeżycia.
    • Wspomnienie Lydii pochodzi z czasów, gdy przyjechała do Eichen House z matką Natalie po tym, jak otrzymały telefon, że babka Lydii, Lorraine Martin, odniosła obrażenia. Natalie powiedziała Lydii, żeby została w samochodzie, ale ona nie słuchała i poszła za nią. Następnie weszła do łazienki, aby znaleźć Natalie i pielęgniarkę z Lorraine, która wywierciła jej dziurę w głowie za uchem. Lorraine powiedziała jej: Nadchodzą, Lydio, przychodzą po nas wszystkich.
    • Wspomnienie Scotta wydarzyło się, gdy była dzieckiem, a on i jego pies Roxie zostali zaatakowani przez dużego owczarka niemieckiego. Roxie zmarła, a stres spowodował, że młody Scott miał tak ciężki atak astmy, że został zabrany do szpitala karetką. Ta retrospekcja została wywołana przez panią Finch, która przypomniała Scottowi, że chciał zostać weterynarzem. Intensywność retrospekcji spowodowała, że po raz pierwszy od czasu przemiany w wilkołaka miał atak astmy w swojej likantropii.
    • Wspomnienie Stiles'a odbyło się, gdy był dzieckiem i odwiedzała swoją matkę Claudię w szpitalu. Claudia poszła na dach, aby uciec przed swoim synem, ponieważ jej demencja sprawiła, że uwierzyła, że Stiles próbował ją zranić i zabić. Szeryf Stilinski podszedł do dachu, żeby porozmawiać z nią, ale kiedy młody Stiles pojawił się na dachu, Claudia zaczęła go atakować.

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj