FANDOM

Peter Hale jest postacią poboczną w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak i głównym antagonistą sezonu pierwszego i czwartego. Jest młodszym bratem nieżyjącej Alfy, Talii Hale, wujkiem Laury, Dereka i Cory Hale. Jest także biologicznym ojcem Malii Tate. Był także Alfą, która zamieniła Scotta McCalla w wilkołaka i która ugryzła Lydię Martin i pobudził jej ukryte moce Banshee.

Około sześciu lat przed rozpoczęciem serii Peter był jednym z około jedenastu osób w domu Hale, kiedy Kate Argent podpaliła go. Chociaż ogień zabił prawie wszystkich w środku, Peter i Cora byli jednymi z dwóch osób w domu w czasie pożaru, którzy przeżyli. Na nieszczęście Peter, doznał ciężkich oparzeń, które zajmowały 75% jego ciała, a następnie został hospitalizowany do ośrodka opieki długoterminowej, by samemu odzyskać przytomność, podczas gdy Derek i Laura, nie zdając sobie sprawy, że przeżył, uciekli do Nowego Jorku, aby uciec od łowców. Przez następne sześć lat Peter był świadomy, ale zamknięty w swoim ciele, podczas gdy powoli leczył oparzenia, traumatyczne doświadczenia doprowadzały go do szaleństwa.

Wczesne lata życiaEdytuj

Peter Hale urodził się jako wilkołak, mieszkający ze swoją rodziną, gdy dom został zaatakowany przez podpalaczy. Był jednym z dwóch znanych ocalałych z tragedii, wraz ze swoją siostrzenicą - Corą Hale. Przez 6 lat pozostał w śpiączce i posiadał blizny oszpecające całą twarz. Przez ten czas pozostał w szpitalu w Beacon Hills. Jego natura wilkołaka pozwoliła mu całkowicie się wyleczyć, choć powoli, w ciągu kilku lat. Następnie podstępem zmusił swoją siostrzenicę, Laurę Hale, do powrotu do miasta i zabił ją, aby stać się Alfą i szukać zemsty na tych, którzy byli winni wybuchowi pożaru, w którym zginęła jego rodzina. Inteligentny i nieobliczalny Peter miał jednak plan awaryjny. Tuż przed śmiercią połączył Lydię Martin z częścią jego duszy, przez co mógł doprowadzić do sytuacji, w której Lydia ze strachu pomogła ożywić jego ciało. Niestety, po swoim wskrzeszeniu nie jest już Alfą i jest słaby fizycznie. W sezonie 3B dowiaduje się, że jest biologicznym ojcem Malii. W czwartym sezonie współpracuje z Kate Argent, która pomaga mu w jego planie zabicia Scotta, by ponownie stać się Alfą (choć tak na prawdę uważa, że nigdy nie przestał nim być).

W czwartym sezonie dowiadujemy się, że gdy trafił do szpitala po pożarze w domu Hale'ów, miał 38 lat. Można więc stwierdzić, że w 1 sezonie miał 44 lata.

SezonyEdytuj

Dla większości z sezonu pierwszego, Peter jest postrzegany tylko w jego pełnej formie Alfa.

Pierwszy raz pojawił się w odcinku Magic Bullet. Był w szpitalu Beacon Hills w formie człowieka. Miał blizny na prawej połowie twarzy i nie był sprawny cokolwiek powiedzieć ani zrozumieć. W następnych odcinkach pojawiał się w pełnej formie Alfy. Dopiero w odcinku Wolf's Bane jego siostrzeniec dowiedział się, że Peter zabił jego siostrę i przejął jej pozycje Alfy. W odcinku Formality Peter atakuje Lydie Martin na boisku szkolnym i gryzie ją, przez co Lydie nawiedzają koszmary i zdobywa zdolności słuchu. Potrafi słyszeć coś, czego inni nie mogą usłyszeć.

W odcinku Code Breaker Peter zabija Kate Argent, ciotkę Allison, za to, że podpaliła dom Hale'ów wraz z nim i z jego rodziną. Zaraz po tym Peter chce zabić Allison, ale Scott i Derek nie dopuszczają do tego. Podpalają go, a Derek podcina mu gardło i zakopuje pod jego domem.

Petera Hale'a widać kilka razy przez Lydię Martin jako halucynacje.

W odcinku Party Guessed nawiedza Lydię w postaci halucynacji. Podczas urodzinowej imprezy Lydii wszyscy zachowują się dziwnie tylko nie ona. Pod koniec imprezy przychodzi po Dereka i dmucha w jego twarz dziwny proszek, przez co on mdleje. Zaprowadza go do jego domu i podaje go w ofierze, żeby wskrzesić Petera. Peter łapie go za rękę przez co staje się żywy. W następnych odcinkach Peter, Derek, Isaac i Scott próbują uratować Jacksona i powstrzymać Gerarda.

W tym sezonie Peter pomaga Scottowi i Stilesowi.

W odcinku Chaos Rising Peter pomaga Scottowi w odnalezieniu dwóch osób, którzy są zamknięci w banku. Jest to Cora Hale i Boyde. Sam jednak nie uczestniczy w tym ponieważ, jak uważa, nie ma wystarczająco siły i jest osłabiony. W odcinku Visionary Peter opowiada o tym co zmieniło Dereka i jego kolor oczu na zimny i stalowy błękit. Również okazuje się, że Peter też ma niebieski kolor oczu.

W odcinku The Overlooked Peter zajmuje się jego siostrzenicą Corą w szpitalu. Potem włącza się do walki z bliźniakami, ale nie jest w stanie, dlatego Derek i Scott wstrzyknęli mu epinefryne. W następnym odcinku Lydia odwiedza Petera ponieważ ona chce odnaleźć jakieś miejsce.

Potem Peter pomaga Scottowi w dostaniu się do umysłu Stilesa. Pomaga mu w tym Lydia. Potem jak już się wydostali z umysłu Stilesa, Peter chce znać imię jego dziecka. Lydia mu odpowiada na ucho "Malia".

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Peter jest przystojnym, muskularnym mężczyzną o średnim wzroście z brązowymi włosami i oczami i lekko opaloną skórą. Jest wyrafinowanym mężczyzną, który często nosi dobrze dopasowane dżinsy i t-shirtyz dekoltem w szpic lub w serek. Peter często ma kozią bródkę lub skórę na twarzy, a jego fryzury zostały wygładzone w eleganckim stylu. Wydaje się być w połowie późnych lat 30-tych z powodu długowieczności wilkołaka, ale według jego dokumentacji szpitalnej jest on w wieku 40 lat.

Charakter Edytuj

Peter jest człowiekiem inteligentnym, manipulującym i żądnym władzy, który zawsze szuka przewagi w życiu, bez względu na to, w jakiej formie się pojawi. Jest bardzo biegły w czytaniu ludzi i wykorzystuje swoją wiedzę o tym, jak ludzie pracują, aby zmanipulować ich do robienia tego, co chce. Z powodu dorastania jako młodszy brat Talii Hale, Peter stworzył kompleks niższości, który powodował, że nieustannie dążył do uzyskania większej mocy i wyższego statusu i nalegał, aby stado hale był silniejszy i bardziej bezwzględny wobec łowców.

Po pożarze pragnienie władzy i zemsty Petera stało się tak wielkie, że planował zabić każdego, kto choć trochę zaangażował się w spisek; w tym celu zwabił swoją własną siostrzenicę Laurę do Beacon Hills i zabił ją, aby stać się Alfą. Peter twierdzi, że zabicie jego siostrzenicy było nieumyślne, ale Scott, Stiles i Cora wydają się wierzyć inaczej; chociaż wspomnienia, jakie Peter podzielił się ze Scottem, uwiarygodniły twierdzenia Piotra, a także fakt, że Piotr był wówczas kierowany instynktem. Jednak później okazało się, że Peter, z pomocą swojej pielęgniarki, celowo zwabił Laurę z powrotem do Beacon Hills, używając martwego jelenia.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest biologicznym ojcem Malii Tate.
  • To on przemienił Scotta McCalla w wilkołaka.
  • Zabił Kate Argent, ale ta odrodziła się jako hybryda jaguara i wilkołaka.
  • Ugryzł Lydię Martin, co uwolniło jej zdolności Banshee.
  • Nieświadomie przez niego została stworzona Pula Śmierci.
  • Został zapomniany przez Jeźdźców Widmo zaraz po swoim wyjściu z Eichen House.
  • Na Peronie stał się sojusznikiem Stilesa.

GaleriaEdytuj

  • Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale
  • Młodszy Peter Hale