FANDOM

Peter Hale - pochodzi z rodu Hale'ów. Jest wujem Dereka Hale'a. Jako Alfa był głównym antagonistą w pierwszym sezonie serialu Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak. Jego powrót do żywych był głównym wątkiem sezonu drugiego. Jest biologicznym ojcem Malii Tate.

BiografiaEdytuj

Peter Hale urodził się jako wilkołak, mieszkający ze swoją rodziną, gdy dom został zaatakowany przez podpalaczy. Był jednym z dwóch znanych ocalałych z tragedii, wraz ze swoją siostrzenicą - Corą Hale. Przez 6 lat pozostał w śpiączce i posiadał blizny oszpecające całą twarz. Przez ten czas pozostał w szpitalu w Beacon Hills. Jego natura wilkołaka pozwoliła mu całkowicie się wyleczyć, choć powoli, w ciągu kilku lat. Następnie podstępem zmusił swoją siostrzenicę, Laurę Hale, do powrotu do miasta i zabił ją, aby stać się Alfą i szukać zemsty na tych, którzy byli winni wybuchowi pożaru, w którym zginęła jego rodzina. Inteligentny i nieobliczalny Peter miał jednak plan awaryjny. Tuż przed śmiercią połączył Lydię Martin z częścią jego duszy, przez co mógł doprowadzić do sytuacji, w której Lydia ze strachu pomogła ożywić jego ciało. Niestety, po swoim wskrzeszeniu nie jest już Alfą i jest słaby fizycznie. W sezonie 3B dowiaduje się, że jest biologicznym ojcem Malii. W czwartym sezonie współpracuje z Kate Argent, która pomaga mu w jego planie zabicia Scotta, by ponownie stać się Alfą (choć tak na prawdę uważa, że nigdy nie przestał nim być).

W czwartym sezonie dowiadujemy się, że gdy trafił do szpitala po pożarze w domu Hale'ów, miał 38 lat. Można więc stwierdzić, że w 1 sezonie miał 44 lata.

SezonyEdytuj

Dla większości z sezonu pierwszego, Peter jest postrzegany tylko w jego pełnej formie Alfa.

Pierwszy raz pojawił się w odcinku Magic Bullet. Był w szpitalu Beacon Hills w formie człowieka. Miał blizny na prawej połowie twarzy i nie był sprawny cokolwiek powiedzieć ani zrozumieć. W następnych odcinkach pojawiał się w pełnej formie Alfy. Dopiero w odcinku Wolf's Bane jego siostrzeniec dowiedział się, że Peter zabił jego siostrę i przejął jej pozycje Alfy. W odcinku Formality Peter atakuje Lydie Martin na boisku szkolnym i gryzie ją, przez co Lydie nawiedzają koszmary i zdobywa zdolności słuchu. Potrafi słyszeć coś, czego inni nie mogą usłyszeć.

W odcinku Code Breaker Peter zabija Kate Argent, ciotkę Allison, za to, że podpaliła dom Hale'ów wraz z nim i z jego rodziną. Zaraz po tym Peter chce zabić Allison, ale Scott i Derek nie dopuszczają do tego. Podpalają go, a Derek podcina mu gardło i zakopuje pod jego domem.

Petera Hale'a widać kilka razy przez Lydię Martin jako halucynacje.

W odcinku Party Guessed nawiedza Lydię w postaci halucynacji. Podczas urodzinowej imprezy Lydii wszyscy zachowują się dziwnie tylko nie ona. Pod koniec imprezy przychodzi po Dereka i dmucha w jego twarz dziwny proszek, przez co on mdleje. Zaprowadza go do jego domu i podaje go w ofierze, żeby wskrzesić Petera. Peter łapie go za rękę przez co staje się żywy. W następnych odcinkach Peter, Derek, Isaac i Scott próbują uratować Jacksona i powstrzymać Gerarda.

W tym sezonie Peter pomaga Scottowi i Stilesowi.

W odcinku Chaos Rising Peter pomaga Scottowi w odnalezieniu dwóch osób, którzy są zamknięci w banku. Jest to Cora Hale i Boyde. Sam jednak nie uczestniczy w tym ponieważ, jak uważa, nie ma wystarczająco siły i jest osłabiony. W odcinku Visionary Peter opowiada o tym co zmieniło Dereka i jego kolor oczu na zimny i stalowy błękit. Również okazuje się, że Peter też ma niebieski kolor oczu.

W odcinku The Overlooked Peter zajmuje się jego siostrzenicą Corą w szpitalu. Potem włącza się do walki z bliźniakami, ale nie jest w stanie, dlatego Derek i Scott wstrzyknęli mu epinefryne. W następnym odcinku Lydia odwiedza Petera ponieważ ona chce odnaleźć jakieś miejsce.

Potem Peter pomaga Scottowi w dostaniu się do umysłu Stilesa. Pomaga mu w tym Lydia. Potem jak już się wydostali z umysłu Stilesa, Peter chce znać imię jego dziecka. Lydia mu odpowiada na ucho "Malia".

CytatyEdytuj

Peter Hale: Wkopałeś się w niezłą kabałę, Derek. Nie ma mnie kilka tygodni, a tu pojawiają się człowiek-jaszczur, stetryczały psychopata, a Ty robisz wilkołaki z każdego zakompleksionego nastolatka w mieście.

Derek: Czego chcesz?

Peter Hale: Chcę pomóc. Jesteś moim siostrzeńcem. Moim ostatnim żyjącym krewnym. Wiesz, że jeszcze wiele mogę cię nauczyć. Możemy porozmawiać?

Derek: Jasne. Pogadajmy sobie. (Peter kończy, uderzając w barierkę schodów). 

  • Peter Hale: Jestem kreaturą przyzwyczajeń — Peter mówi do Dereka i szeryfa Stilinski the Benefactor.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest biologicznym ojcem Malii Tate.
  • To on przemienił Scotta McCalla w wilkołaka.
  • Zabił Kate Argent, ale ta odrodziła się jako hybryda jaguara i wilkołaka.
  • Ugryzł Lydię Martin, co uwolniło jej zdolności Banshee.
  • Nieświadomie przez niego została stworzona Pula Śmierci.
  • Został zapomniany przez Jeźdźców Widmo zaraz po swoim wyjściu z Eichen House.
  • Na Peronie stał się sojusznikiem Stilesa.

GaleriaEdytuj

    • Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale
    • Młodszy Peter Hale