FANDOM

"Samiec Alfa, najgroźniejszy z wilków. My obaj jesteśmy Beta. On jest silniejszy niż ty czy ja. Moja siostra go szukała, teraz robię to ja. Ale bez ciebie nie dam rady."
Derek Hale do Scotta McCalla.

"Pack Mentality" to trzeci odcinek pierwszego sezonu serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 13 czerwca 2011 roku na kanale MTV, a w Polsce 20 lutego 2012 roku na kanale AXN Spin.

Opis Edytuj

Scott uważa, że zaatakował człowieka. On, Allison, Lydia i Jackson spotykają się razem na podwójnej randce, która niekoniecznie okaże się totalną katastrofą. Wychodzą na jaw nowe informacje odnośnie przemiany McCalla w wilkołaka.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Nocą Scott wchodzi z Allison do szkolnego autobusu. Para całuje się, aż chłopak traci nad sobą kontrolę i zmienia się w wilkołaka. Atakuje dziewczynę i poważnie ją rani. Następnego dnia Scott zwierza się Stilesowi z tego dziwnego snu. Gdy uczniowie wychodzą przed budynek szkoły, zauważają zniszczony autobus. Okazuje się, że sen był prawdziwy.

Chłopak jest pewny, że skrzywdził Allison. Szuka jej w szkole, coraz bardziej zdenerwowany. Jest bliski przemiany, aby jej uniknąć wyładowuje się na szafce szkolnej, która należy do Jacksona.

Podczas gdy uczniowie liceum w Beacon Hills uczestniczą w lekcji chemii, policjanci odnajdują w autobusie ledwo żywego mężczyznę, który był kierowcą. Gdy Stiles i Scott chcą omówić sprawę autobusu podczas lunchu, dosiadają się do nich Lydia, Allison i Jackson razem ze swoimi znajomymi. Lydia pyta Allison o dzisiejsze wyjście ze Scottem i wprasza się na ich randkę razem z Jacksonem. Zdenerwowany Scott kłamie, że jest mistrzem kręgli.

Scott jedzie do kliniki weterynaryjnej, aby wykonać swoje obowiązki. Na miejscu pojawia się też szeryf Stilinski, który chce zaczerpnąć rady doktora Deatona w sprawie ostatnich ataków w mieście. Chłopak coraz mocniej utwierdza się w przekonaniu, że to on zaatakował kierowcę autobusu.

Nastoletni wilkołak przynosi mamie obiad do szpitala. Korzystając z okazji, niezauważony odwiedza rannego mężczyznę. Ucieka przerażony, gdy kierowca łapie z całych sił jego dłoń.

Policja odwiedza dom Hale'ów, który teraz jest własnością państwa. Chcą sprawdzić, czy nikt nie kręci się w środku. Derek używa swoich zdolności, aby wystraszyć psa policyjnego, zamkniętego w radiowozie. Zwierzę zmusza pana do odjazdu. Tuż po tym, jak policjant znika, przed domem pojawia się Scott. Nastolatek prosi wilkołaka o pomoc, opowiada mu swój sen. Derek zgadza się udzielić pomocy Scottowi, ale za odpowiednią cenę, nie zdradza jednak chłopcu, co ma na myśli, mówiąc "zapłata". W ramach pierwszej lekcji nakazuje Scottowi wrócić do zniszczonego autobusu.

Nastolatek dostaje się na parking policyjny i włamuje do autobusu. Tam przypomina sobie, że minionej nocy był świadkiem masakry, a kierowcę zaatakował inny wilkołak. Posądza o to Dereka. Ucieka z parkingu.

Lydia pomaga Allison w przygotowaniach do randki. W pokoju pojawia się ojciec dziewczyny, który zabrania jej wyjść na randkę ze Scottem, tłumacząc to godziną policyjną. Allison ucieka z domu przez okno.

Podczas randki kłamstwo Scotta wychodzi na jaw. Chłopak nie zbija ani jednego kręgla, ku radości Jacksona.

Na stacji benzynowej, na której Derek tankuje swój samochód, pojawiają się myśliwi, którzy okrążają wilkołaka.

Allison stara się pomóc Scottowi w grze. Daje mu radę, by uwolnił się od wszystkich myśli. Do chłopaka wraca szczęście.

Myśliwi grożą Derekowi. Wybijają szybę w jego aucie.

Scott gra jak natchniony, czym doprowadza Jacksona do szału. Lydia próbuje poderwać chłopaka, jednak ten pozostaje przy Allison. Gdy znajomi kończą grać, zdenerwowany Jackson zarzuca Scottowi oszustwo, grozi mu, że odkryje jego tajemnicę i wyjawi ją Allison.

Hale odwiedza kierowcę autobusu. Żąda od niego informacji, zamiast tego dostaje przeprosiny. Tuż po nich mężczyzna umiera.

Scott umawia się na kolejną randkę z Allison. Nastolatkowie całują się, nie wiedząc, że są obserwowani przez Chrisa.

Melissa atakuje Stilesa, który wchodzi do pokoju jej syna przez okno. Gdy chłopcy zostają sami, przybysz informuje Scotta do tym, że kierowca autobusu zmarł niedawno w szpitalu. Bez chwili zastanowienia wilkołak biegnie z wyrzutami do Dereka. Mężczyzna tłumaczy mu, że jego podejrzenia są nieprawdziwe. Zrzuca nastolatka ze schodów, a ten zmienia się pod wpływem upadku. Wilkołaki zaczynają walczyć. Dzięki ranie na klatce piersiowej Scott uświadamia sobie, że wilkołakiem, który zaatakował kierowcę, nie był Derek. Hale wyjaśnia mu, że jest trzeci wilkołak, Alfa, a oni oboje są Betami.

Obsada Edytuj

Główna Edytuj

Gościnna Edytuj

Pozostała Edytuj

Niewymieniona Edytuj

  • Gregory Cook jako fotograf
  • Nolan Godfrey jako gracz w lacrosse
  • Lisa M. Barfield jako matka
  • Josh Brodis jako gracz w lacrosse
  • Ian C. King jako uczeń liceum

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Tonight Tonight" – Passion Pit
Youtube-16.png "Bullfighter Jacket" – Miniature Tigers
Youtube-16.png "The Sun" – Research Material
Youtube-16.png "Wreckin' Bar (Ra Ra Ra)" – The Vaccines
Youtube-16.png "Tell Me (Clock Opera Remix)" – Au Revoir Simone
Youtube-16.png "Wait Up (Boots of Danger)" – Tokyo Police Club
Youtube-16.png "Take A Look At Your Face" – Art Vs Science
Youtube-16.png "o0O0o0O0o" – Oberhofer
Youtube-16.png "Stone In My Heart" – Graffiti6
Youtube-16.png "Starry Eyed" – Ellie Goulding
Youtube-16.png "You Kill Me" – Paper Route
Youtube-16.png "Destroya" – My Chemical Romance

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł odcinka można przetłumaczyć na język polski jako Mentalność stada.
  • Tytuł nawiązuje do rozmowy między Stilesem Stilinskim a Scottem McCallem, w której Stiles sugeruje, że Alfa chce, aby Scott zabijał u jego boku, co ma być - według "stadnych zwyczajów" wilkołaków - inicjacją dołączenia do watahy.

Ciągłość serialu Edytuj

  • W tym odcinku pojawia się po raz pierwszy doktor Alan Deaton, szef Scotta, weterynarz i właściciel kliniki dla zwierząt w Beacon Hills.
  • Derek widoczny jest po raz pierwszy w postaci wilkołaka.
  • Ten odcinek ujawnia hierarchię wilkołaków, gdzie najpotężniejsze z nich, w tym Laura Hale i ten, który ugryzł Scotta, są liderami stad znanymi jako Alfy, natomiast pozostałe, jak Scott czy Derek, to Bety.
    • Określa ona również, że Derek nie mógł być wilkołakiem, który ugryzł i przemienił Scott. Był to wilkołak Alfa, którego tożsamość zostaje ujawniona w odcinku Wolf's Bane.
  • Garrison Myers, kierowca autobusu, staje się pierwszą ofiarą Alfy w jego ciągu seryjnych zabójstw, które będą trwały przez cały sezon.
    • Dodatkowo Garrison przeprasza Dereka, kiedy ten odwiedza go w szpitalu. Choć młody Hale nie rozumie go w tej chwili, mężczyzna przeprasza go za bycie jednym z wielu ludzi, którzy spiskowali z podpalaczem jego rodzinnego domu, co zostaje ujawnione w dalszej części sezonu.
  • Melissa McCall wykorzystuje kij baseballowy jako broń, kiedy słyszy, że ktoś włamuje się przez okno, nie zdając sobie sprawy, że to Stiles. W odcinku Wolf Moon to samo zrobił Scott, biorąc swojego przyjaciela za włamywacza.

Zobacz też Edytuj

Sezon pierwszy Sezon 2 »  
"Wolf Moon" • "Second Chance at First Line" • "Pack Mentality" • "Magic Bullet" • "The Tell"
"Heart Monitor" • "Night School" • "Lunatic" • "Wolf's Bane" • "Co-Captain" • "Formality" • "Code Breaker"
Sezony: Sezon 1 | Sezon 2 | Sezon 3 | Sezon 4 | Sezon 5 | Sezon 6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki