FANDOM

Malia Tate, a właściwie Malia Hale jest córką Petera Hale'a. Jej role odgrywa Shelley Hennig, która w czwartym sezonie dołączyła do stałej obsady.

Była uznana za martwą wraz ze swoją matką i młodszą siostrą, ale okazało się, że żyje jako w pełni przekształcony kojotołak.

Wczesne lata życiaEdytuj

Malia urodziła się 28 listopada w Szpitalu Midtown Memorial. Miesiąc później została oficjalnie adoptowana przez Evelyn i Henryka Tate.

Uważa się za odpowiedzialną za zabicie swojej matki i siostry, ponieważ straciła kontrolę nad swoją przemianą podczas pełni, gdy jechała wraz z nimi samochodem. Po wypadku uciekła do lasu przekształcona jako kojotołak. Nie mogąc przemienić się z powrotem w człowieka, żyła przez 8 lat w jaskini, w której ukryła rzeczy najbliższych.

Najważniejsza była dla niej lalka zmarłej młodszej siostry. Była zła na Scotta za to, że przemienił ją w człowieka i wtargnął razem z ludźmi do jej domu. Przez to nie jest wstanie na powrót zmienić się w kojotołaka. Podczas pobytu w szpitalu psychiatrycznym zbliżyła się do Stilesa, a on do niej. Teraz dziewczyna traktuje go jak przewodnika i kogoś komu może ufać, dlatego też chroni go jak tylko potrafi.

Scott i Stiles uczą ją różnych umiejętności. Po tym jak wyszła ze szpitala dołączyła do szkoły w Beacon Hills i nadrabia zaległości.

Od kiedy dowiedziała się, że jest adoptowana, a jej ojciec to Peter Hale, pracuje z nim, aby odnaleźć matkę, która jest znana jako Pustynna Wilczyca.

Teen Wolf Edytuj

W Anchors, Malia...

W More Bad Than Good, Malia...

Tumblr n1jeoohs4j1r6s7m3o2 250.gif
W Echo House, Stiles trafia do szpitala psychiatrycznego Eichen House. Wchodząc po schodach widzi on Malię w głębi korytarza. Szukając telefonu Stiles ponownie zauważa dziewczynę. Podchodzi do niej, a ta niespodziewanie uderza go. Szybko przybiegają sanitariusze i łapią Stilesa i Malię, jednocześnie ostrzegając dziewczynę, że jeśli zrobi coś takiego ponownie trafi na oddział zamknięty.

Malia, Stiles oraz inni pacjenci rozmawiają o emocjach z doradcą psychologicznym, Marin Morrell.

Malia bierze prysznic w męskiej szatni, kiedy wchodzi Stiles. Jest przerażony widokiem dziewczyny, a ta tłumaczy że nie wszedł do damskiej łazienki.
Tumblr n1rej7jTbZ1t5a6zbo1 250.gif
Zakłopotany chłopak nawiązuje rozmowę, pytając czemu ta go uderzyła, a nie podziękowała za uratowanie życia. Dziewczyna odpowiada, że nie podoba jej się takie życie pełne wyrzutów sumienia. Zawierają oni umowę. Malia pomoże mu się dostać do piwnicy, a Stiles i Scott pomogą jej znowu być kojotołakiem. Aby zdobyć klucze dla Stiles'a, dziweczyna doprowadza do bójki jej i Olivera. Nie zauważalnie zabiera je, a kiedy Stiles pomaga jej wstać daje mu klucze. Chłopak zostaje złapany i zamknięty w izolatce za kradzież kluczy, wtedy Malia pomaga mu się wydostać, rozwalając zamek przy użyciu swojej nadnaturalnej siły. Mówi chłopakowi, że można zejść do piwnicy przez oddział zamknięty.
Tumblr n1jqw4Mw6G1qzg2sjo4 r1 250.gif
Kiedy docierają do piwnicy Malia pyta go czy wie czego szuka, a ten odpowiada i wskazuje na ścianę z wyrytym znakiem 'self'. Początkowo Stiles nie chce mówić jej o swoim opętaniu, boi się jej reakcji i zmiany jej nastawienia do niego. Ta jednak odpowiada, że jako kojotołak, zabiła swoją rodzinę i dlatego nie będzie go oceniać. Po przeszukaniu pudeł z różnymi papierami i nie znajdując żadnych wskazówek, chłopak prosi Malię, aby sprawdziła czy linie na jego plecach nadal są widoczne. Dziewczyna stwierdza iż linie są już prawie niewidoczne, dotykając przypadkowo jego pleców zimnymi rękami. Stiles prosi, aby ta podała mu swoje ręce, które po chwili ogrzewa. Dochodzi między nimi do pocałunku i zbliżenia.
Tumblr n1k3x28LrJ1qgpaguo6 250.gif

Malia wychodzi z Echo House.

Później odkrywają oni ciało Nogitsune. Demon opętuje Olivera i rozkazuje mu zabić Malię, chyba że Stiles zaśnie i wpuści go do swojego ciała. Chłopak chcąc ratować dziewczynę, zezwala na opętanie siebie przez Nogitsune, a ten po przejęciu do jego ciała nokautuje Olivera i odchodzi, zostawiając Malie samą z nieprzytomnym chłopakiem.

Pod koniec odcinka dziewczyna dostaje pozwolenie na opuszczenie szpitala, po drodze zatrzymuje ją Morell która mówi jej, gdzie może znaleźć Scott'a. Malia opuszcza szpital.

W The Divine Move, Malia idzie korytarzem rozmawiając z trenerem. Kiedy zauważa Lydie uśmiecha się do niej, a ta odwzajemnia uśmiech. Później dziewczyna znajduje się w domu Scotta, który wraz ze Stilesem, uczy Malię znów być kojotołakiem.

Lydia i Stiles jada do Meksyku, aby wykupić Dereka od łowców. Po krótkim czasie okazuje się, że Malia Scott i Kira także są z nimi lecz wtopili się w tłum. Malia i Kira tańczą razem, po chwili dochodzi do walki. Kiedy ochroniarze są unieszkodliwieni cała trójka idzie do Stilesa i Lydii, lecz para uszykowana przez łowców ma w sobie tojad który unieszkodliwia Malie i jej przyjaciół. Wszyscy oprócz Lydii zamknięci w pomieszczeniu. Scott bezowocnie próbuje otworzyć drzwi. Malia mówi że kiedy tylko drzwi się otworzą uciekają jak najszybciej. Kira pyta co z Lydią, a Malia nie wie o co chodzi. Stiles tłumaczy jej że ludzi się nie zostawia. A Kira zadaje pytanie co zrobiła by Malia jako kojot ta odpowiada, żeby ją zabiła, a później uciekła. Stiles stwierdza, że to postęp. Łowcy zabierają Scott'a i Kirę, a Malia i Stiles zostają sami. Stiles pyta Malię czy ta słyszy Scott'a, Lydie lub Kirę. Dziewczyna jednak nie może się skoncentrować. Chłopak prosi ją, aby oddychała wraz z nim. Po chwili dochodzi do pocałunku. Malia koncentruje się i słyszy że mówią coś o Kate. Następnie zostają wypuszczeni. Malia, Lydia, Stiles i Kira stoją przy samochodzie, a Scott rozmawia z łowcą. Gdy Scott wraca do przyjaciół, mowi że łowcy dali im przewodnika,którym okazała się Braeden.Podczas jazdy za Braeden, Malia pyta kim jest Kate Argent Stiles na to że chciał by się dowiedzieć jedynie jak wydostała się z trumny, która była sześć stóp pod ziemią. Nagle Scott uświadamia sobie, że nigdy jej w niej nie było. Poirytowana Lydia mówi że była ciotką Alison. Stiles opowiada o Kate, a parę słów dokłada Lydia i Scott. Po chwili uderzają w coś. Braeden mówi Scottowi że muszą dotrzeć do celu przed zmierzchem. Malia znajduje coś w kołach. Stwierdza, że coś w nich uderzyło .Wyciąga i pokazuje olbrzymi kieł Stilesowi. Dziewczyna karze pracować Stilesowi szybciej ponieważ wie że coś jest razem z nimi na pustkowiu. Stiles i Lydia naprawiają Jeep'a, a Malia i Kira wypatrują kogoś lub czegoś. Kira bierze swoją katane i podświetla nią i światłem pustynie. Po chwili dziewczyny zauważają coś i Malia biegnie walczyć. Kira biegnie za nią, a Stiles tylko krzyczy chcąc biec za nimi. Lydia nie pozwala mu. Malia zostaje zraniona, lecz udaje jej się uciec z Kirą. Później Malia i Stiles kłócą się że Malia zaczęła biec. Stiles mówi że myślał że się odłacza. Malia mówi mu że nigdy by go nie opuściła. Kiedy pada pytanie do Mali co zobaczyła ta odpowiada że nie wie, ale pachniało jak śmierć. Cała czwórka przyjeżdża do Braeden i Scott'a którzy znaleźli odmłodzonego Dereka.

Malia znajduje się na lekcji historii, zaznaczając flamastrami w książce co zauważa nauczyciel. Zadaje jej pytanie, a ta nie umie odpowiedzieć. Kiedy ojciec Kiry pyta czy ktoś inny wie wszyscy podnoszą ręce prócz Malii, Scotta i Stilesa. Scott przyjeżdża do Petera. Czeka na niego tam już Malia. Miało jej tam nie być, lecz Lydia powiedziała jej że Peter jest niebezpieczny i dlatego przyszła. Wchodzą do środka. Scott przedstawia Malię Peterowi, a gdy ten słyszy jej imię pyta czy ma te piękne oczy po ojcu. Malia odpowiada że ma je po matce. Rozmawiają oni o przemienieniu przez zadrapanie i o Dereku. Peter zdaje sobie sprawę że Kate cofnęła go do wieku w którym jej ufał. Kiedy idą szukać Dereka, Malia łapie zapach lecz nie jego tylko stwora który zaatakował ich wcześniej w Meksyku. Kiedy Malia chce się rzucić do ataku Peter zatrzymuje ją i mówi że najlepszy sposób, aby przetrwać i nie zostać przez nich zabitym, to ucieczka.Po chwili sam ucieka, a Malia i Scott zaraz za nim. Stworzenie goni ich, a po chwili dołącza drugie takie same i dochodzi do walki. Malia, atakuje jedno z nich, a Scott drugiego. Malia zostaje ranna tak samo jak Scott, ale na pomoc przychodzi im Kira, a później Derek.

Malia wchodzi do klasy, a na tablicy dostrzega skomplikowane, obliczenia matematyczne i natychmiast odwraca się i wychodzi z klasy.Stiles łapie ją w korytarzu i zabiera ją z powrotem do klasy.Dziewczyna protestuje i mówi że nienawidzi matmy i po co mają się jej uczyć. Stiles wyjaśnia to mówiąc, aby mogli wiedzieć ile dać napiwku w restauracji. Lydia zirytowana tą odpowiedzią dodaje, że matematyka jest też potrzebna do innych rzeczy, takich jak medycyna, ekonomia, inżynieria. Nauczycielka, prosi o zgłoszenie się do zadania, a po chwili wywołuje Malie, Lydie i jednego z uczniów.Malia zwraca wagę, że nie zgłaszała się do zadania. Nauczycielka mówi że teraz się zgłosiła.Dziewczyna odwraca się do Stiles'a, a ten pokazuje jej kciuki w górę. Malia warczy na niego. Dostajemy tylko częściowy obraz na zadanie dziewczyny. Malia stara się rozwiązać zadanie. Lydia widzi, że Malia nie zna odpowiedzi i podaje jej odpowiedź czyli 25. Lydia pyta, czy Malia przeglądała notatki które dziewczyna jej dała. Malia, mówi że ich nie rozumie. Dziewczyna jest tak zestresowana, że nie zauważa pazurów które są pokazane. Nie zdaje sobie sprawy, dopóki Lydia nie mówi jej, aby je schowała. Później Malia i Kira spędzają czas na boisku obserwując chłopców.

Malia znajduje się w pokoju Stilesa i razem z nim się uczy. Chłopak pyta jej co oznaczają kolory którymi oznacza poszczególne rzeczy w zeszycie. Malia tłumaczy mu wszystko po kolei co później okazuje się mieć ze Stilesem związek.

Kiedy Scott i Kira pilnują Liam'a. Stiles znajduje się w piwnicy Lydii z Malią. Dziewczyna mówi mu że jeśli chce wyjść to niech idzie, a ten odpowiada że jest bezpieczniej tu na dole. Kiedy Malia zaczyna wariować Stiles pyta ją czy miała kiedyś atak paniki, a ta ze złości odpowiada żema go w tej chwili. Malia straszy go i mówi że ma ochotę go zabić, a ten odpowiada tylko że nie zostawi jej nigdy. Stiles zaczyna być przestraszony ponieważ bransoleta nie wytrzymuje i pęka. Kiedy jedna bransoleta pęka Malia próbuje rozerwać drugą. Stiles nie chce uciekać ponieważ wie że dziewczyna go nie zrani. Mówi że boi się tego z powodu tego co spotkało jej rodzinę. Odpina drugą bransoletę, a Malia rzuca się na niego. W tym momencie dziewczynie udało się zapanować nad przemianą. Znalazła kotwicę. Stiles mówi że się udało, a potem przytulają się.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Malia jest piękną i młodą siedemnastolatką o jasnej karnacji, brązowych oczach i jasnobrązowych włosach, zazwyczaj rozpuszczonych lub spiętych. Jest wysoka i wysportowana, co wynika z tego, że była kojotołakiem przez parę lat. 

Jej styl ubierania jest naturalny i spokojny, zazwyczaj dominują w nim stonowane kolory i różne nadruki. Często zakłada wygodne, ale przy tym modne ubrania, takie jak kurtki, leginsy ze skóry, czy krótkie spodenki. Zestawia z tym dodatki - kolczyki. Wykazuje zamiłowanie do sweterków i bokserek które pasują do jej ubioru.

OsobowośćEdytuj

Malia ma dużo cech, ale głównie odznaczają się dwie, czyli odwaga i lojalność. Dziewczyna rzuca się na każdego przeciwnika nawet, jeśli jest od niego słabsza i nie wie kim on jest. Lojalność to jej najlepsza cecha, ponieważ jest lojalna wobec swoich przyjaciół, a szczególnie wobec Stilesa - zawsze stara się go bronić i pomaga mu w każdej sytuacji. Dla reszty przyjaciół stara się być jak najbardziej pomocna i wspiera ich w każdej sytuacji. Dla Scotta chce być wzorową betą, bo pragnie, aby Stiles był z niej dumny.

Relacje Edytuj

Giphy (11).gif

Stalia

Stiles StilinskiEdytuj

W sezonie czwartym Stiles i Malia tworzą parę. Zbliżyli się do siebie po współpracy w Eichen House oraz po tym jak chłopak starał się pomóc Malii kontrolować jej nadnaturalne umiejętności. W piątym sezonie ich relacja słabnie lecz Malia wciąż darzy Stilesa dużym uczuciem i wdzięcznością.

Henry TateEdytuj

Tumblr mzeha5jXzY1qzg2sjo8 r1 250.gif

Malia i Henry

Mali bardzo zależy na ojcu. Prawdopodobnie jako kojotołak obserwowała go po wypadku. Kiedy została przemieniona z powrotem w człowieka była zła na Stilesa i Scotta, ponieważ nie wiedziała jak powiedzieć ojcu, że jej matka i siostra zginęły bo prawie je zjadła podczas pełni. Prawdopodobnie kiedy Malia dowiedziała się, że jej biologicznym ojcem jest Peter, jej relacje wobec Pana Tate'a się nie zmieniły.

Tumblr n802jxcYrt1qixosbo4 250.gif

Malia i Peter

Peter HaleEdytuj

Kiedy dziewczyna dowiedziała się, że Peter jest jej biologicznym ojcem zaczęła z nim współpracować, bo chciała odnaleźć matkę. Hale dowiedział się, że jej matka to kojot, którego nazywają "Pustynny Wilk". Malia zawarła z nim układ, ona zabije Kate, a potem razem odnajdą "Pustynnego Wilka".

Tumblr n9p86uXiQI1sgk9k4o1 500.gif

Derek i Malia

Derek HaleEdytuj

W jednym z odcinków Derek prosi Malię o pomoc w odszukaniu stada Satomi.

LargeX.gif

Lydia i Malia

Lydia MartinEdytuj

Malia traktuje Lydię raczej jak starszą siostrę, a nie przyjaciółkę. Dla niej pojęcie przyjaźni nie istnieje, gdyż została kojotołakiem wcześniej doświadczając tylko relacji rodzinnych. Malia obserwuje Lydię, podpatruje jej zachowanie i na tej zasadzie uczy się życia jako człowiek i powoli pozbywa się swojej "percepcji kojotołaka" stając się "dziewczyną". Lydia jest dla niej wzorem do naśladowania w drodze do stania się kobietą. Wydaje się, że Malia nie jest zazdrosna o Lydię, która dawniej była adorowana przez Stilesa.

Scott McCallEdytuj

Scott pomAgał Malii w kontroli po przemianie w człowieka oraz uczył ją używania mocy. Są bliskimi przyjaciółmi, którzy zawsze mogą na sobie polegać. Tę bliską relację w szczególności możemy dostrzec w sezonie 6A, widząc jak troszczą się o siebie wzajemnie. W 5 sezonie, kiedy całe stado jest skłócone przez intrygę Theo, Scott mówi Malii, że jest jedyną osobą, która mu pozostała.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest córką Petera Hale'a, choć o tym nie wiedziała.
  • W odcinku Weaponized dowiaduje się, że jej prawdziwe nazwisko to Hale.
  • W odcinku The Benefactor widzimy jej przemianę.
  • Znajdowała się w Puli Śmierci, w której kosztowała 4 miliony.
  • Spotykała się ze Stilesem.
  • Jej matką jest Pustynna Wilczyca.
  • Cytaty
Odcinek Cytat
4x03 Muted Stiles: A tak po za tym o co chodzi tymi wszystkimi zakreślaczami?

Malia: Zielony jest dla rzeczy które rozumiem. Żółty dla "pracuję nad tym", a ... Czerwony oznacza, że nie mam bladego pojęcia. Przeważnie używam czerwonego.

4x11 A Promise to the Dead Szeryf Stilinski: Co lubisz jeść najbardziej?

Malia: Jelenie.

Stiles: Pizza. Ona lubi pizze

Stiles: Malia, jeżeli ty gdzieś wyjedziesz i powiem Ci 'Nie martw się, baw się dobrze,' co pomyślałabyś i co byś powiedziała ?

Malia: To baw się dobrze, to chodzi o kręgle czy o seks z innymi chłopakami ?

Galeria Edytuj

Sezon 3 Sezon 4
Sezon 5 Sezon 6
  • Przejdź do http://images-cdn.moviepilot.com/images/c_fill,h_420,w_620/t_mp_quality/f3fsesln3gikglj3juuz/teen-wolf-5b-things-to-expect-look-forward-too-and-hope-677440.jpg

FanvidEdytuj

Teen Wolf • The Best of Malia Tate HUMOR02:22

Teen Wolf • The Best of Malia Tate HUMOR

Więcej z Fandomu

Losowa wiki