FANDOM

Liam Dunbar jest główną postacią w serialu Teen Wolf. Pierwszy raz został pokazany w odcinku Muted w czwartym sezonie, gdzie został ugryziony przez Alfę, Scotta McCall i został wilkołakiem oraz jego Betą.

Liam wcześniej uczęszczał do Devenford Prep, ale został wydalony pod koniec pierwszego semestru roku, pierwszego roku i przeniesiony do Beacon Hills High School, aby dołączyć do zespołu lacrosse. Przez treningi spotkał Scotta McCalla i Stilesa Stilinskiego, zwłaszcza wtedy, gdy uratowali mu życie po tym jak Wendigo o imieniu Sean Walcott wypchnął go z dachu szpitala. Jednak, aby go uratować, Scott ugryzł Liama, a on zakończył pomyślnie transformacji i został wilkołakiem Betą.

Transformacja początkowo przeraziła go ze względu na obawę, że jego rodzice dowiedzą się, że jest potworem, ale Scott w końcu przekonał go, że bycie wilkołakiem i bycie potworem jest zupełnie odmienne. Chłopak później okazał się wyjątkowo silnym wilkołakiem, mimo że był niedawno ugryziony Betą, ale gniew sprawił, że był znacznie silniejszy, ale znacznie utrudnił mu kontrolowanie jego przemian. Mimo to, po ponad pół roku praktyki i treningu, Liam stał się bardzo biegłym wilkołakiem, choć nadal ma problemy z kontrolowaniem siebie podczas pełni księżyca

Po sezonie 4 i przez cały sezon 5, Liam zbliżył się do wszystkich członków nowej paczki, zwłaszcza Scotta i Stilesa, ale początkowo boi się wyznać swoją nową nadprzyrodzoną tożsamość swojemu najlepszemu przyjacielowi, Masonowi Hewittowi. Jednak Liam ostatecznie przezwyciężył ten strach po tym, jak zmusił się do przemienienia się przed nim i poczuł ulgę, gdy Mason przyjął jego tajemnicę z radością. Niestety był również manipulowany przez nowego ucznia Theo Raekena, który pragnął skłócić całe stado.

Stało się to wtedy, gdy jego nowa dziewczyna Hayden umierała, a Scott odmówił mu pomocy z obawą, że ją zabije. Theo wykorzystał sytuację i namówił go żeby zabił Scotta i sam został Alfą, aby uratować swoją ukochaną. Liam był zbyt przytłoczony gniewem i żalem, aby zdawać sobie sprawę z tego, że Theo potrzebował Liama, aby mógł go później zabić ​​i przejąć władzę dla siebie. Choć próba Liama ​​zabicia Scotta nie powiodła się, przez jakiś czas byli oni skłóceni, zanim wreszcie pogodzili się po tym, jak oboje zdali sobie sprawę, w jakim stopniu Theo manipulował wszystkimi. Odtąd relacje Liama ​​ze Scottem i paczką są silniejsze niż kiedykolwiek.

Wczesne lata życia Edytuj

Niewiele wiadomo o bardzo wczesnym życiu Liam, w tym o imionach jego matki i biologicznego ojca. Wiadomo jednak, że Liam został wychowany przez matkę i przybranego ojca, lekarza imieniu Dr. Geyer i zmagał się ze swoim gniewem w dzieciństwie. Według Liam, jego przybrany ojciec powiedział mu, że dzieci radzą sobie z gniewem na jeden z dwóch sposobów: raniąc się lub raniąc kogoś innego. Liam zazwyczaj spotykał się z jego gniewem, uderzając w rzeczy, a tym samym raniąc się, ale także od czasu do czasu wyładowywał gniew na innych, wchodząc w bójki. Kiedy jednak rozpoczął swój pierwszy rok w Devenford Prep, jego trener lacrosse zawiesił go za zbyt wiele czerwonych kartek, a Liam był tak przytłoczony gniewem, że zniszczył mu samochód i napisał na nim TO TWOJA WINA.

Ta sytuacja spowodowała, że ​​został wydalony ze szkoły i wysłany do psychologa w celu zmiany. Psycholog zdiagnozował Liam z przerywanym zaburzeniem gniewu, znanym też jako I.E.D., i zalecił mu branie leków. Jednakże leki powodowały, że Liam był tak zmęczony, że nie mógł grać w lacrosse, jedną z niewielu miejsc dla jego upustu gniewu, aż w końcu zrezygnował z leków. Następnie Liam zapisał się do High School w Beacon Hills na drugi semestr roku studiów pierwszego roku, właśnie w czasie prób do drużyny lacrosse.

Gdy Liam był w klasie szóstej, wpadł w bójkę na korytarzu w byłej szkole z innym chłopakiem. Hayden Romero miała takie nieszczęście wyjść z sali w niewłaściwym czasie i przypadkowo dostała w twarz od Liama, który złamał jej nos w tej sytuacji. Wściekła na Liama, Hayden uderzyła go w twarz i złamał nos, żeby się mu odpłacić.

Sezony Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Liam jest młodym mężczyzną o niskim wzroście i atletycznej budowie ciała. Ze względu na intensywny plan zajęć, zarówno z miłości do lacrosse, jak i chęć wspomagania kontroli nad jego gniewem, Liam jest dość muskularny jak na swój wiek. Jego włosy są koloru jasnobrązowego, ma opaloną jasną skórę i niebieskie oczy. Preferuje wygodne ubrania, takie jak bluzy, koszule baseballowe, dżinsy i trampki, choć okazał się nosić też modne ubrania, takie jak skórzane kurtki i buty tak jak wtedy, gdy wyszedł z Masonem do klubu.

Osobowość Edytuj

Kiedy po raz pierwszy pojawił się w serialu, okazał się być bardzo nadpobudliwym chłopakiem, ale szybko odkryto, że jego postać była o wiele bardziej skomplikowana, niż na pierwszy rzut oka można oczekiwać. Po początkowym szoku w jego przekształcenie w wilkołaka, Liam pokazał, że jest także bardzo przychylnym i wiernym przyjacielem dla tych, o których naprawdę, dla takich osób jak jego najlepszy przyjaciel Mason i reszta jego stada Wykazano również, że jest niezwykle odważny i dość inteligentny, mimo że jest uważany za bardziej silną postać niż mądrą.

Pomimo tych wszystkich dobrych cech osobowości, ma kilka złych, głównie trudności z kontrolą gniewu. Liam miał zdiagnozowane zaburzenia agresji, co powoduje, że jest niezwykle impulsywny, a także temperamentny, co powoduje, że chce walczyć, gdy się rozgniewa. Pomimo tej ogólnej poprawy w kontrolowaniu jego gniewu Liam, w pewnych okolicznościach nadal postępuje z dużą irracjonalnością i bezmyślnością, tak jak wtedy, gdy prawie zabił Scotta, bo zmanipulował go Theo. Jednak potem Liam był tak przerażony jego zachowaniem, że poświęcił się temu, aby nadrobić to i od tej pory wykazał się znacznie lepszym poczuciem kontroli nad swoimi emocjami.

Moce i umiejętności Edytuj

Moce Edytuj

Liam posiada standardowe uprawnienia dla wilkołaka Bety, chociaż uważa się go za wyjątkowo potężnego jak dla jego wieku i rangi w wyniku jego zaburzeń agresji, co znacznie zwiększa jego siłę. Dodatkowo, jako pierwszy przemieniony przez Scotta, Liam jest jedną z dwóch osób, które mogą ukraść lub odziedziczyć moce od Scotta.

Umiejętności Edytuj

Poza swymi mocami wilkołaka, Liam posiada kilka umiejętności, które pomagały mu przez cały czas w serii. Na przykład, nawet przed jego przekształceniem w wilkołaka, Liam był wyjątkowo wysportowany, do takiego momentu, że Scott i Stiles przypuszczali, że jest postacią zmiennokształtną, mimo że był wtedy tylko człowiekiem. Trener Finstock odniósł się do Liama ​​jako najbardziej utalentowanego i cudownego gracza lacrosse, jakiego kiedykolwiek trenował w swojej karierze, a jego umiejętności lacrosse poprawiły się tylko dzięki dodaniu uprawnień wilkołaków.

Liam również okazał się mieć doskonałą pamięć, z możliwością przypomnienia rozmów, a nawet małych szczegółów, gdy jest to ważne. Na przykład był w stanie przypomnieć sobie rozmowę ze Scottem McCallem podczas pierwszej pełni księżyca o jego gniewie. Pamiętał też naszyjnik, który znalazł się w dziurze, w którą wpadł w Rezerwacie Beacon Hills i był w stanie zgadnąć, że należał do Tracy Stewart po obejrzeniu jej zdjęcia. Pokazuje też jak bardzo jest spostrzegawczy co bardzo ułatwia jemu stado rozwiązać niektóre sprawy.

Chociaż nie ma formalnego treningu, Liam pokazał, że jest bardzo dobry w walce wręcz, łącząc swoje zdolnośći wilkołaka z instynktami zwierzęcymi, zwłaszcza gdy jest rozgniewany lub boi się. Jego styl walki jest bardziej podobny do stylu impulsywnego. Podczas super księżyca, przy pomocy jego siły i własnej wściekłości, Liam był w stanie pokonać i prawie zabić Scotta.

Słabości Edytuj

Liam posiada wszystkie standardowe słabości związane z wilkołakami, w tym wilcze ziele, popiół górny, energię elektryczną, częstotliwości ultradźwiękowe i poddźwiękowe, pełne księżyce/super księżyce, zaćmienie i wzmożone emocje oraz agresje.

Cytaty Edytuj

Odcinek Cytat
05x09 Lies of Omission Liam: Scott pamiętaj, co mi obiecałeś. Powiedziałeśœ, że zrobisz wszystko, aby ją ratować. Jeśli będzie wilkołakiem, możemy ją uratować. Musisz ją ugryźć

Scott: Nie.

CiekawostkiEdytuj

  • Zanim trafił do liceum Beacon Hills uczył się w prywatnej szkole. W odcinku rozgrywa mecz z drużyna ze szkoły, z której go wyrzucono za naganne zachowanie.
  • Jego numer koszulki w drużynie lacrosse to 9.
  • Jest pierwszą Betą Scotta.
  • Został wyrzucony z poprzedniej szkoły za zniszczenie samochodu trenera i inne problemy z nauczycielami.
  • W sezonie 6B Theo stał się jego przyjacielem i kotwicą, pomagając mu panować nad gniewem. W tym sezonie zaprzyjaźnił się pod koniec z Nolanem.
  • Po wydarzeniach w 6x20 Liam pozwolił Theo u siebie zamieszkać
  • W finale sezonu 7A Theo wyznał miłość Liamowi i pocałował go
  • Aktualnie jest w szczęśliwym związku z Theo Raekenem

GaleriaEdytuj