FANDOM

Liam Dunbar jest główną postacią w serialu Teen Wolf. Pierwszy raz został pokazany w odcinku Muted w czwartym sezonie, gdzie został ugryziony przez Alfę, Scotta McCall i został wilkołakiem oraz jego Betą.

Liam wcześniej uczęszczał do Devenford Prep, ale został wydalony pod koniec pierwszego semestru swojego pierwszego roku i przeniesiony do Beacon Hills High School, aby dołączyć do zespołu lacrosse. Przez treningi spotkał Scotta McCalla i Stilesa Stilinskiego, zwłaszcza wtedy, gdy uratowali mu życie po tym jak Wendigo o imieniu Sean Walcott wypchnął go z dachu szpitala. Jednak, aby go uratować, Scott ugryzł Liama, a on zakończył pomyślnie transformację i został wilkołakiem Betą.

Transformacja początkowo przeraziła go ze względu na obawę, że jego rodzice dowiedzą się, że jest potworem, ale Scott w końcu przekonał go, że bycie wilkołakiem i bycie potworem jest zupełnie odmienne. Chłopak później okazał się wyjątkowo silnym wilkołakiem, mimo że był niedawno ugryzionym Betą, ale gniew sprawił, że był znacznie silniejszy, jednak znacznie utrudnił mu kontrolowanie jego przemian. Mimo to, po ponad pół roku praktyki i treningu, Liam stał się bardzo biegłym wilkołakiem, choć nadal ma problemy z kontrolowaniem siebie podczas pełni księżyca

Po sezonie 4 i przez cały sezon 5, Liam zbliżył się do wszystkich członków nowej paczki, zwłaszcza Scotta i Stilesa, ale początkowo bał się wyznać swoją nową nadprzyrodzoną tożsamość swojemu najlepszemu przyjacielowi, Masonowi Hewittowi. Jednak Liam ostatecznie przezwyciężył ten strach po tym, jak zmusił się do przemienienia przed nim i poczuł ulgę, gdy Mason przyjął jego tajemnicę z radością. Niestety był również manipulowany przez nowego ucznia Theo Raekena, który pragnął skłócić całe stado.

Stało się to wtedy, gdy jego nowa dziewczyna Hayden umierała, a Scott odmówił mu pomocy z obawą, że ją zabije. Theo wykorzystał sytuację i namówił go żeby zabił Scotta i sam został Alfą, aby uratować swoją ukochaną. Liam był zbyt przytłoczony gniewem i żalem, by zdawać sobie sprawę z tego, że Theo potrzebował Liama, aby mógł go później zabić ​​i przejąć władzę dla siebie. Choć próba Liama ​​zabicia Scotta nie powiodła się, przez jakiś czas byli oni skłóceni. Pogodzili się dopiero, kiedy obaj zdali sobie sprawę, w jakim stopniu Theo manipulował wszystkimi. Odtąd relacje Liama ​​ze Scottem i paczką są silniejsze niż kiedykolwiek.

Wczesne lata życia Edytuj

Niewiele wiadomo o bardzo wczesnym życiu Liama, w tym o imionach jego matki i biologicznego ojca. Wiadomo jednak, że Liam został wychowany przez matkę i przybranego ojca, lekarza nazywającego się Dr. Geyer i zmagał się ze swoją złością w dzieciństwie. Według Liama, jego przybrany ojciec powiedział mu, że dzieci radzą sobie z gniewem na jeden z dwóch sposobów: raniąc siebie lub raniąc kogoś innego. Liam zazwyczaj radził sobie ze swoim gniewem, uderzając w rzeczy, a tym samym raniąc się, ale także od czasu do czasu wyładowywał gniew na innych, wchodząc w bójki. Kiedy jednak rozpoczął swój pierwszy rok w Devenford Prep, jego trener lacrosse zawiesił go za zbyt wiele czerwonych kartek, a Liam był tak przytłoczony gniewem, że zniszczył mu samochód i napisał na nim TO TWOJA WINA.

Ta sytuacja spowodowała, że ​​został wydalony ze szkoły i wysłany do psychologa w celu zmiany. Psycholog zdiagnozował u Liama przerywane zaburzenia eksplozywne, znane też jako I.E.D., i zalecił mu branie leków. Jednakże leki powodowały, że Liam był tak zmęczony, że nie mógł grać w lacrosse, jedną z niewielu rzeczy, które pomagały mu radzić sobie z gniewem, aż w końcu zrezygnował z leków. Następnie Liam zapisał się do High School w Beacon Hills na drugi semestr liceum pierwszego roku, właśnie w czasie kompletowania drużyny lacrosse.

Gdy Liam był w klasie szóstej, wpadł w bójkę na korytarzu w byłej szkole z innym chłopakiem. Hayden Romero miała takie nieszczęście wyjść z sali w niewłaściwym czasie i dostała w twarz od Liama. Chłopak przypadkowo złama jej nosł. Wściekła na Liama, Hayden uderzyła go w twarz i również złamała mu nos, żeby się mu odpłacić.

Sezony Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Liam jest młodym mężczyzną o niskim wzroście i atletycznej budowie ciała. Ze względu na intensywny plan zajęć, zarówno przez miłość do lacrosse, jak i chęć wspomagania kontroli nad jego gniewem, Liam jest dość muskularny jak na swój wiek. Jego włosy są jasnobrązowe, ma opaloną jasną skórę i niebieskie oczy. Preferuje wygodne ubrania, takie jak bluzy, koszule baseballowe, dżinsy i trampki, choć okazał się nosić też modne ubrania, takie jak skórzane kurtki i buty tak jak wtedy, gdy wyszedł z Masonem do klubu.

Osobowość Edytuj

Kiedy po raz pierwszy pojawił się w serialu, okazał się być bardzo nadpobudliwym chłopakiem, ale szybko odkryto, że jego postać była o wiele bardziej skomplikowana, niż na pierwszy rzut oka można oczekiwać. Po początkowym szoku w jego przekształcenie w wilkołaka, Liam pokazał, że jest także bardzo przychylnym i wiernym przyjacielem dla takich osób jak jego najlepszy przyjaciel Mason i reszta jego stada. Wykazano również, że jest niezwykle odważny i dość inteligentny, mimo że jest uważany za bardziej silną postać niż mądrą.

Pomimo tych wszystkich dobrych cech osobowości, ma kilka złych, głównie trudności z kontrolą gniewu. Liam miał zdiagnozowane zaburzenia agresji, co powoduje, że jest niezwykle impulsywny, a także temperamentny, co powoduje, że chce walczyć, gdy się rozgniewa. Pomimo tej ogólnej poprawy w kontrolowaniu jego gniewu Liam, w pewnych okolicznościach nadal postępuje z dużą irracjonalnością i bezmyślnością, tak jak wtedy, gdy prawie zabił Scotta, bo był manipulowany przez Theo. Jednak potem Liam był tak przerażony swoim zachowaniem, że poświęcił się temu, aby nadrobić to i od tej pory wykazał się znacznie lepszym poczuciem kontroli nad swoimi emocjami.

Liam jest też osobą z poczuciem honoru. Po tym, jak myśliwy zamordowali Bretta i Lori, pozwolił, by Nolan i Gabe go bili.

Liam daje też drugą szansę innym. Widać to na przykładzie Theo i Nolana. Theo przy Liamie zmienił się na lepsze i zaczął przestrzegać kodeksu Scotta, by utrzymywać ludzi przy życiu. Pozwolił także zrehabilitować się Nolanowi, gdy ten do niego przyszedł i zdezerterował z bycia łowcą.

Moce i umiejętności Edytuj

Moce Edytuj

Liam posiada standardowe uprawnienia dla wilkołaka Bety, chociaż uważa się go za wyjątkowo potężnego jak dla jego wieku i rangi w wyniku jego zaburzeń agresji, co znacznie zwiększa jego siłę. Dodatkowo, jako pierwszy przemieniony przez Scotta, Liam jest jedną z dwóch osób, które mogą ukraść lub odziedziczyć jego moce.

Umiejętności Edytuj

Poza swymi mocami wilkołaka, Liam posiada kilka umiejętności, które pomagały mu przez cały czas w serii. Na przykład, nawet przed jego przekształceniem w wilkołaka, Liam był wyjątkowo wysportowany, do takiego momentu, że Scott i Stiles przypuszczali, że jest postacią zmiennokształtną, mimo że był wtedy tylko człowiekiem. Trener Finstock odniósł się do Liama ​​jako najbardziej utalentowanego i cudownego gracza lacrosse, jakiego kiedykolwiek trenował w swojej karierze, a jego umiejętności lacrosse poprawiły się tylko dzięki dodaniu uprawnień wilkołaków.

Liam również okazał się mieć doskonałą pamięć, z możliwością przypomnienia rozmów, a nawet małych szczegółów, gdy jest to ważne. Na przykład był w stanie przypomnieć sobie rozmowę ze Scottem McCallem podczas pierwszej pełni księżyca o jego gniewie. Pamiętał też naszyjnik, który znalazł się w dziurze, w którą wpadł w Rezerwacie Beacon Hills i był w stanie zgadnąć, że należał do Tracy Stewart po obejrzeniu jej zdjęcia. Pokazuje też jak bardzo jest spostrzegawczy co bardzo ułatwia jego stadu rozwiązać niektóre sprawy.

Chociaż nie ma formalnego treningu, Liam pokazał, że jest bardzo dobry w walce wręcz, łącząc swoje zdolnośći z instynktami zwierzęcymi, zwłaszcza gdy jest rozgniewany lub boi się. Jego styl walki jest bardziej podobny do stylu impulsywnego. Podczas super księżyca, przy pomocy swojej siły i własnej wściekłości, Liam był w stanie pokonać i prawie zabić Scotta.

Słabości Edytuj

Liam posiada wszystkie standardowe słabości związane z wilkołakami, w tym wilcze ziele, popiół górny, energię elektryczną, częstotliwości ultradźwiękowe i poddźwiękowe, pełne księżyce/super księżyce, zaćmienie oraz agresję.

Cytaty Edytuj

Odcinek Cytat
05x09 Lies of Omission Liam: Scott pamiętaj, co mi obiecałeś. Powiedziałeśœ, że zrobisz wszystko, aby ją ratować. Jeśli będzie wilkołakiem, możemy ją uratować. Musisz ją ugryźć

Scott: Nie.

CiekawostkiEdytuj

  • Zanim trafił do liceum Beacon Hills uczył się w prywatnej szkole. W jednym odcinku rozgrywa mecz z drużyną ze szkoły, z której go wyrzucono za naganne zachowanie.
  • Jego numer koszulki w drużynie lacrosse to 9.
  • Jest pierwszą Betą Scotta.
  • Został wyrzucony z poprzedniej szkoły za zniszczenie samochodu trenera i inne problemy z nauczycielami.
  • W sezonie 6B Theo stał się jego przyjacielem i kotwicą, pomagając mu panować nad gniewem. W tym sezonie zaprzyjaźnił się również z Nolanem pod koniec serii.
  • Przez jakiś czas był kapitanem drużyny lacrosse.

GaleriaEdytuj