FANDOM

Isaac Lahey jest wilkołakiem przemienionym przez Dereka początkiem drugiego sezonu. Uczęszczał do Beacon Hills High School oraz reprezentował szkołę w grze zwanej lacrosse.

BiografiaEdytuj

Nie wiadomo zbyt dużo o jego przeszłości. Isaac mieszkał z ojcem (prawdopodobnie jego matka nie żyje). Jego brat, Camden, został zabity w walce podczas służby w amerykańskiej armii. Ojciec w ramach kar zamykał go na długi czas w znajdującej się w piwnicy zamrażarce. Doprowadziło to do rozwijającej się klaustrofobii.

Isaac pracował na cmentarzu w Beacon Hills. Gdy został uwięziony w grobie przez koparkę znalazł go Derek Hale, po czym został przez niego ugryziony i stał się wilkołakiem. Następnej nocy kłócił się z ojcem. Ten rzucił w niego szklanką, która rozbijając się zraniła Isaaca. W momencie kiedy jego ojciec dostrzegł, że rana goi się w kilka sekund Isaac uciekł. Tej samej nocy jego ojciec został zamordowany przez Kanimę, a podejrzenia spadły na Isaaca.

Po śmierci ojca z rąk Kanimy, Isaac przeprowadził się do Dereka. Ich relacje stały się napięte po tym, jak Stado Alf próbowało zdobyć Dereka zabijając pozostałych członków jego stada, w tym Isaaca.

Bezdomny Isaac przeniósł się do Scotta McCalla i jego matki. Podczas próby pokonania Stada Alf Isaac zbliżył się do córki Argent'a.

Po śmierci Allison Isaac opuścił Beacon Hills z ojcem dziewczyny, Chrisem Argentem, od tej pory go nie widziano.

SezonyEdytuj

Giphy.gif

Isaac Lahey

Isaaca poznajemy, gdy późno w nocy kopie grób na cmentarzu. Chłopak usłyszał hałas i zaczął szukać jego źródła. Wpadł do dołu, który właśnie kopał. Derek Hale pomaga mu wyjść z grobu. W czasie zeznań Isaac okłamuje szeryfa Stilinskiego, mówiąc, że siniak, który ma na twarzy jest wynikiem gry w lacrosse. Chłopak ukrywa, że ojciec się nad nim znęca.

W czasie późniejszego spotkania z Derekiem zostaje zamieniony w wilkołaka. Pomaga Alfie w odnajdowaniu kolejnych członków jego stada.

Jest jedynym członkiem stada Dereka, który potrafi mu się sprzeciwiać. Gdy dyskutują co zrobić z Kanimą bez wahania przedstawia swoje zdanie, na temat nietrafności pomysłu alfy.

Stopniowo uczy się kontrolować swoje moce, odnajduje swoją "kotwicę", którą jest gniew do ojca, który zamykał go w zamrażarce, gdy ten był nieposłuszny. Niedługo potem kontaktuje się ze Scottem i postanawia opuścić Dereka i jego stado. W czasie spotkania dowiaduje się o swojej mocy do przejmowania bólu i wykorzystuje ją na chorym psie. Pomaga Scottowi w czasie meczu lacrosse, a zaraz po nim w pojmaniu Jacksona i wydobyciu go z kokonu, który otacza jego ciało.

Giphy (1)f.gif

Isaac Lahey

Isaac próbuje uciec przed bliźniakami, którzy pod postacią alfy chcą go zabić. Pomaga mu nieznajoma na motorze. W czasie ucieczki ulega wypadkowi, w szpitalu zostaje odurzony lekami, powodującymi utratę pamięci. Peter i Derek starają się przywrócić mu wspomnienia. Pod wpływem hipnozy w gabinecie Dr Deatona wyznaje, że Erica nie żyje, a Stado Alf ukrywa się w opuszczonym banku. Dołącza do Dereka i Scotta by pomóc im uratować Corę i Boyda.

Niszczy motor Aidena, a później razem ze Scottem próbuje porozmawiać z członkami Stada Alf, ale razem z Derekiem zaczynają z nimi walkę. Razem z innymi zostaje na noc w hotelu Glen Carpi, gdzie w wyniku zatrucia tojadem ma halucynacje.

Wygląd Edytuj

Isaac jest wysokim i szczupłym mężczyzną. Posiada kręcone ciemne blond włosy i niebieskie oczy, które kontrastują z jego bladą cerą. Jako wilkołak jest bardzo dobrze zbudowany. Styl odzieży nastolatka jest dość codzienny; zazwyczaj nosi koszulki, dżinsy i kurtki, choć może też użyć bardziej klasycznego i eleganckiego stroju, jeśli sytuacja tego wymaga.

Osobowość Edytuj

Osobowość Isaaca znacznie ewoluowała od pierwszego pojawienia. Początkowo był pokazany jako strachliwy i wstydliwy młody mężczyzna, którego wychowanie ojca nauczyło nieufności wobec innych.

Po ugryzieniu przez Dereka Isaac skorzystał z nowych umiejętności i używał ich aby zdominować innych.  Chłopiec zachowywał się wówczas bezczelnie, wyniośle i zarozumiale. Gdy bliżej poznał Scotta i członków jego stada młodzieniec stał się nieco  bardziej bezinteresowny oraz współczujący. Jak okazało się młody Lahey był bardzo wrażliwy.  

Jednak w całym tym rozwoju, niektóre cechy Isaaca pozostały bez zmian jak jego sarkastyczne poczucie humoru i to jak gardził ludzmi, którzy skrzywdzili ważnych dla niego ludzi.

RelacjeEdytuj

Allison ArgentEdytuj

Allisaac.gif

Allisaac

Łączy ich bliższe uczucie choć trzeba przyznać, że nie od samego początku serii. Pierwsze bliższe spotkania tej dwójki kończą się dość nieprzyjemnie... Allison obwiniając wilkołaki (to jest całą watahę Dereka) za śmierć swojej matki, kilka razy dźgnęła Isaaca. Po tych zdarzeniach chłopak widocznie nie przepada za dziewczyną, nawet unika kontaktu z nią, nie ufa jej. Powoli wszystko nabiera tempa po odbyciu kary. Zbliżają się do siebie.

Mr lahey.png

Pan Lahey

Pan LaheyEdytuj

Pan Lahey był surowym ojcem. Często znęcał się nad synem Isaakiem i zamykał go w zamrażarce we własnej piwnicy, gdy ten był "nieposłuszny". Zginął będąc ofiarą kanimy.

Scott McCallEdytuj

Isaacfksa.gif

Isaac i Scott

Nie wiemy jakie były relacje między bohaterami na samym początku serii (prawdopodobnie neutralne) wiadomo, że obaj grali w szkolnej drużynie lacrosse. Od momentu przemiany Isaaca przez Dereka wyraźnie pojawia się więcej konfrontacji między tą dwójką. Wydaje się, że Isaac nie darzy Scotta zaufaniem, wyraźnie nie jest przekonany do jego osoby chociażby dlatego, że Scott spotyka się z Allison (córką "łowcy wilkołaków"). Z czasem zachodzą zmiany... Isaac otwarcie stwierdza, że ufa Scottowi. Można nawet śmiało stwierdzić, że zaplatają się między nimi przyjacielskie więzi. Przez pewien czas Isaac mieszka w domu Scotta.

Giphy (6).gif

Isaac i Derek

Derek HaleEdytuj

Isaac był jednym z członków Stada Dereka. Hale surowo traktował młodego wilkołaka. W porównaniu z Eriką i Boydem Isaac jako pierwszy nauczył się kontrolować przemiany. Po śmierci pozostałej dwójki Derek wyrzucił go zarówno ze stada jak i mieszkania.

Tumblr n2zqt0Zuea1rdo3seo1 r1 250.gif

Isaac and Chris

Chris ArgentEdytuj

Ojciec Alison na początku traktował go z rezerwą, lecz później się do niego przekonał. Isaac traktował Argenta jak ojca. Po śmierci Alison wyjechali razem do Francji.

ZdolnościEdytuj

  • Szybkość - wilkołaki są o wiele szybsze od ludzi.
  • Siła - wilkołaki są znacznie silniejsze niż ludzie.
  • Regeneracja - wilkołaki posiadają nadludzkie zdolności regeneracyjne, co oznacza, że jeśli się kiedykolwiek zostaną zranieni, ich rany niemal natychmiast się zagoją.
  • Zmysły - wilkołaki czują, widzą i słyszą o wiele lepiej niż ludzie.
  • Zręczność - wilkołaki mają nadludzką zręczność. Mogą skakać, wspinać się, rzucać lub biegać niesamowicie szybko bez żadnego trudu czy wyczerpania.
  • Wytrzymałość - wilkołaki przechodzą przez więcej traum niż ludzie, chociażby podczas pełni, gdy doznają urazów w trakcie przemiany. Ich ciało przystosowane jest do ogromnego bólu. Podczas intensywnego wysiłku nie odczuwają nagłego zmęczenia.
  • Ugryzienie wilkołaka - ugryzienie wilkołaka jest śmiertelne, chyba że zrobi to, alfa który w ten sposób przemienia ludzi.
  • Złość - kiedy wilkołak jest wściekły, jego gniew zwiększa siłę oraz inne umiejętności w krótkim czasie, co daje im przewagę.
  • Zmiennokształtność - niektórzy z ludzi potrafią przemienić się wilki, tak jak np. Laura, Talia i Derek.
  • Przenoszenie bólu - wilkołaki może wchłonąć i złagodzić ból innych ludzi/istot, a nawet "leczyć" w niektórych przypadkach.
  • Przenoszenie wspomnień - wilkołaki mogą przenieść (lub dać) wspomnienia wkładając pazury w kark danej osoby. Zdolność umożliwia bezpośrednią komunikację umysłową między ludźmi.

SłabościEdytuj

  • Tojad - efekty tojadu różnią się w zależności od sposobu, typu, ilości i zakażenia. Może powodować halucynacje, osłabić, uczynić nieprzytomnym lub zabić wilkołaka.
  • Popiół górski (Mountain Ash) - stosowany właściwie może tworzyć nieprzeniknioną barierę zatrzymującą nadprzyrodzone istoty poza budynkiem.
  • Zaćmienie księżyca - pozbawia wilkołaki mocy na czas jego trwania.
  • Niedoświadczone wilkołaki są na łasce pełni księżyca. Pod jego wpływem, tracą kontrolę i ich morderczy instynkt wzrasta. Można to kontrolować za pomocą silnej woli, ale ugryzione wilkołaki mają więcej trudności z utrzymaniem się w ryzach.
  • Kamień księżycowy - blokuje działanie księżyca i zaburza naturalny cykl przemian.
  • Pogryzienia, zadrapania i inne rany zadane przez Alfę nie goją się tak szybko, jak inne urazy.
  • Stałe stosowanie prądu o niskim natężeniu utrzymuje wilkołaki w osłabionej ludzkiej postaci.

Ciekawostki Edytuj

- Jest jedynym wilkołakiem z stada Dereka, który przeżył - Erica i Boyd zginęli.

- Był pierwszym z paczki Scotta, który został sprawdzony przez Oni.

- Numer na jego koszulce od lacrosse'a to 14.

- Przez traumatyczne doświadczenia z rąk ojca, cierpi na klaustrofobie.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki