FANDOM

Holland Marie Roden to amerykańska aktorka. W serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wciela się w rolę Lydii Martin.

Wczesne lata Edytuj

Holland urodziła się w Dallas i mieszka w Los Angeles.

We wczesnym wieku ukazała zainteresowanie wystawieniem sztuki. Występem tym zrobiła wrażenie na Brytyjskiej Królowej Elżbiecie II i jej rodzinie.

Początkowo Holland planowała być naukowcem. Spędziła rok, studiując biologię molekularną, lecz zrezygnowała z niej na rzecz kursu aktorstwa. Później wróciła na studia i zdobyła dyplom ukończenia żeńskich studiów na Uniwersytecie Kalifornijskim.[1]

KarieraEdytuj

Od zdobycia profesji, Holland pracuje regularnie. Zagrała rolę Skyler w filmie Dziewczyny z drużyny 5 (wersja na DVD).

Jej dobytek telewizyjny zawiera występ w Zagubionych, Dowodach Zbrodni i CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas.[2]

Grała też epizodyczną rolę w Zabójczych umysłach - pierwszym dziele Jeffa Davisa, twórcy serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak.[2]

MTV wykorzystuje Holland jako gospodarza w wielu produkcjach modowych oraz rozrywkowych, w tym do wywiadów na czerwonym dywanie i specjalnych programów dla MTV.com oraz marki MTVStyle.

Wybrana filmografia Edytuj

Film Edytuj

Rok Tytuł Rola
2004 Consideration Angela
2004 Back at the Ranch Dawn Leatherwood
2009 Dziewczyny z drużyny 5 Skyler
2011 Charlie Brown: Blockhead's Revenge Peppermint Patty
2011 Morning Love Dziewczyna
2013 House of Dust Gabby
2015 Cry of Fear Lydia

Telewizja Edytuj

Rok Tytuł Rola
2007 CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas Kira Dellinger
2008 12 Miles of Bad Road Bronwyn
2008 Zagubieni Emily Locke
2008 Dowody zbrodni Missy Gallavan
2009 Pushed Sascha
2009 Trawka Yogurt Peddler
2009 Community Dziewczyna
2010 Zabójcze umysły Rebecca Daniels
2010 The Event: Zdarzenie Młoda Violet
2011 Gliniarz z Memphis Jill Simon
2011–obecnie Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Lydia Martin
2012 Grey's Anatomy: Chirurdzy Gretchen Shaw

Ciekawostki Edytuj

  • Brała udział w castingu do roli Allison, ale ostatecznie otrzymała rolę Lydii.
  • Od 15 maja 2014 roku spotykała się z Maxem Carverem, który w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wcielił się w rolę Aidena.[3]
  • Umawiała się z Ianem Bohenem, który jest 10 lat starszy od niej. Ich związek trwał od lutego 2013 do kwietnia 2014.
  • Jej ulubionym sportem jest narciarstwo, ale przyznaje, że uwielbia też tenis i grę w golfa.
  • Jest leworęczna.
  • Jej ulubionym aktorem jest Michael Shannon.
  • Ukończyła studia z biologii molekularnej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles.[4]
  • Ma 1,60 metra wzrostu.[5]

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj