FANDOM

Henry Tate jest postacią poboczną w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Jest on mężem nieżyjącej już Evelyn Tate, biologicznym ojcem Kylie Tate i przybranym ojcem Malii Tate.

Po raz pierwszy został wprowadzony w sezonie trzecim, kiedy Scott McCall i Stiles Stilinski pomagali szeryfowi Stilinskiemu w starej sprawie dotyczącej śmierci żony Henryka i dwóch córek w wypadku samochodowym. Podczas tego śledztwa Stilinski, Stiles i Scott dowiedzieli się, że najstarsza córka, Malia, nie została zabita w katastrofie i zjedzona przez kojoty, jak początkowo zakładał komisariat. Okazało się, że Malia sama była kojotołakiem, a ponieważ katastrofa miała miejsce podczas pełni księżyca, Malia po raz pierwszy zmieniła się w prawdziwego kojota i uciekła z miejsca, spędzając następne osiem lat jako zwierzę w rezerwacie Beacon Hills. Nie będąc w stanie powiedzieć mu prawdy o sytuacji, szeryf Stilinski przesłuchał Henry'ego w jego domu, aby uzyskać więcej informacji na temat wypadku.

Niestety, nie sprawiło to, że Henry poczuł się lepiej, a tak naprawdę tylko pogorszyło jego żałobę, do tego stopnia, że postawił sobie za cel, znalezienie kojota, który jego zdaniem zabił jego żonę i córki po katastrofie, nie wiedząc, że kojot, o którym mowa, to właściwie jego córka, Malia. Na szczęście Allison Argent udało się powstrzymać Henry'ego za pomocą pocisku uspokajającego, pozwalając Scottowi odnaleźć Malię i użyć jego ryku, aby dziewczyna po raz pierwszy od ośmiu lat odzyskała ludzką postać. Henry w końcu zjednoczył się z córką, choć wydaje się, że nie zna historii o tym, jak żyła w lesie przez połowę swojego życia. Od tego czasu Henry był w znacznie lepszym stanie i brał czynny udział w życiu społecznym Beacon Hills.

Wczesne lata życia Edytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Henry'ego, poza tym, że ożenił się z Evelyn i mieszkał na ranczu w Beacon Hills. W połowie lat 90. wraz z żoną adoptowali noworodka, którego nazwali Malia, choć nie wiadomo, czy wiedzieli o je biologicznych rodzicach, wilkołaka o imieniu Peter Hale i kojotołaka o imieniu Corinne; niezależnie od tego można przypuszczać, że Tate nie wiedzieli nic o nadnaturalnej tożsamości swojej nowej córki.

Kilka lat później Henry i Evelyn mieli biologiczną córkę, Kylie. Razem z Malią byli wychowywani razem jako siostry bez żadnego wskazania, że ​​Malia została adoptowana. Kiedy Malia miała około dziewięć lat wdała się w walkę z Evelyn i jej siostrą, gdy szykowali się do podróży, prawdopodobnie pełnia księżyca zwiększyła jej agresję. Kiedy jechali tylną drogą Beacon Hills, Corinne, zabójca znany jako Pustynny Wilk, zaczęła strzelać do samochodu, próbując zabić Malię, ponieważ obwiniała swoją biologiczną córkę za kradzież jej mocy podczas poród, przez co była słabsza.

Evelyn, przerażona szarpnęła kierownicą samochodu w bok, co spowodowało, że wjechali do Rezerwatu Beacon Hills. Cały stres spowodował, że Malia przekształciła się po raz pierwszy w pełni. Co gorsza, przeobraziła się w prawdziwego kojota i przez całą agresję zabiła swoją rodzinę i zmiany jej oczu kojotołaka na niebieski.

Ze względu na dowody wskazujące na atak zwierzęcia i wypadek, który zakrył strzały, Henry został przekonany przez Komisariat Szeryfa w Beacon Hills, że jego żona i dwie córki zostały zabite przez kojoty, a ciało Malii prawdopodobnie zostało wywleczone z auta. Ponieważ jej ciało nigdy nie zostało znalezione, katastrofę uznano za zamkniętą, która przyłączyła się do dziesiątek innych dziwacznych przypadków, których wydział szeryfa nie był w stanie rozwiązać. Henry nadal żył samotnie na rodzinnym ranczu, gdzie wycofał się od relacji z ludźmi i żył w odosobnieniu.

Sezony Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Henry jest wysokim mężczyzną w średnim wieku z siwiejącymi jasnobrązowymi włosami, lekko opaloną białą skórą i jasnoszarymi oczami. Zazwyczaj ubiera się w swobodnym, wiejskim stylu, który opiera się na zwykłych dżinsacch, butach i flanelowe koszulki z guzikami. Często ma zarost na twarzy.

Charakter Edytuj

Ponieważ Henry miał tak mało czasu na ekranie, jego osobowości pozostaje tajemnicą. Wiadomo, że jest niezwykle oddany swojej rodzinie, aż tak bardzo, że stał się depresyjnym samotnikiem po wypadku, który zabił Evelyn i jego biologiczną córkę. Sądząc po kolekcji broni, wydaje się, że lubił polować, ale gdy Malia powróciła do swojej ludzkiej strony pokazał, swoje bardzo poczucie humoru i miłosierne serce, jak wtedy, gdy zgłosił się, do pomocy w usuwaniu padłych drzew Beacon Hills po potężnej burzy.

Umiejętność Edytuj

Jako człowiek, Henry nie posiada nadprzyrodzonych mocy, ale jest zapalonym myśliwym przyziemnych zwierząt i jest niezwykle uzdolniony w zakładaniu pułapek i polowaniu na drapieżne zwierzęta poprzez eliminację ich źródła pożywienia. Jest również bardzo utalentowany w posługiwaniu się bronią palną, ponieważ posiadał wiele pistoletów.