FANDOM

Zgadza się! Zachowuj się tak jakby mnie tu nie było! Odejdź z powrotem do swojej martwej żony i twojego beznadziejnego syna.
Elias to swojego syna w odcinku Sundowning.
Elias Stilinski jest ojcem Noah Stilinskiego, teściem Claudii Stilinski oraz dziadkiem Stilesa Stilinskiego, a także jest pierwszym znanym członkiem rodziny, który użył nazwy Stiles jako pseudonimu. Obecnie cierpi na ciężkie otępienie, a teraz mieszka w domu opieki w Beacon Hills, gdzie można zapewnić mu potrzebną opiekę medyczną.

Wczesne lata życia Edytuj

Według swojego syna Elias był inżynierem w armii Stanów Zjednoczonych podczas II wojny światowej, którą opisał jako najlepsze lata swojego życia. W pewnym momencie poślubił kobietę, z którą miał syna Noah'ego. Elias był obojętny wobec swojej żony, co wzbudziło irytację i zmartwiło szeryfa. Podczas jednego ze spotkań Elias'a i jego matkę, napięta sytuacja doprowadziło do sytuacji, że Noah został popchnięty na szklany stolik przez swojego ojca. W rezultacie Noah ma głęboką bliznę na jego obojczyku, która do dzisiejszych czasów ma odłamki szkła.

W swoim starym wieku Elias zaczął mieć rozwinęte otępienie i został przeniesiony do domu opieki w przypadku intensywniejszej terapii, gdzie wykorzystuje swój talent do matematyki, starając się pomóc mu skoncentrować się na wspomnieniach.

Charakter Edytuj

Elias początkowo wydawał się łagodnym człowiekiem, częściowo ze względu na otępienie, które pozbawiło go wielu jego wspomnień i cech osobowości. Jednak po tym, jak Lydia pomogła mu skoncentrować się na swoich wspomnieniach, przeglądając równania matematyczne, ujawniła się prawdziwa osobowość starca. Wyraźnie świadczył o tym, że był ciemnym, okrutnym, wrogo nastawionym i złym człowiekiem, zanim zachorował. Zostało to potwierdzone podczas jego rozmowy ze Scottem, Lydią i Noah, zaczął drwić o problemach alkoholowych ojca Scotta i skłonnym oszukiwanie żony, starzenia się matki Lydii, jego osobowości i żony szeryfa i obecnie brakuje syna. Zdaniem szeryfa, Elias był również fizycznie niestabilny i wiele razy podnosił rękę na swoją rodzinę.

Sezony Edytuj

Umiejętności Edytuj

Choć otępienie Eliasa spowodowało, że stracił wiele swoich umiejętności i talentów, nadal wydaje się, że jest bardzo dobry w matematyce podczas jego poprawienia. Ze względu na swoją przeszłość jako inżynier armii, jest prawdopodobne, że jest dobrze zorientowany w innych naukach ścisłych, a także w obsłudze broni. W pewnym momencie był prawdopodobnie również kompetentny w bliskiej walce, choć jego zaawansowany wiek i otępienie czynią mało prawdopodobne, że mógłby łatwo obronić się w dzisiejszych sprawach.