FANDOM

- To było samobójstwo?
- Tak.
- Jest poniedziałek? W poniedziałki jest znacznie większa ilość samobójstw. Słyszałem to. To było na klatce schodowej, prawda?
- Tak, skąd to wiedziałeś?
- Słyszałem echo.
- Co masz na myśli?
- To miejsce, coś w stylu jak został wybudowany. Wszędzie są echa. Dlatego nazywają to Echo House.
Rozmowa między Stiles'em, a Oliver'em.
Echo House jest dwudziestym odcinkiem trzeciego sezonu oraz czterdziestym czwartym epizodem Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Swoją premierę w Stanach Zjednoczonych miał 24 lutego 2014 roku, a w Polsce po raz pierwszy pojawił się 20 maja tego samego roku.

OpisEdytuj

Stilinski postanawia zamknąć się w szpitalu psychiatrycznym, Eichen House ponieważ uważa, że tam nie jest w stanie zrobić krzywdy ani sobie, ani przyjaciołom. W czasie gdy Stilles jest w Eichen House, Scott wraz z przyjaciółmi szuka zwoju Shugendo, który może pomóc uratować Stilles'a. W szpitalu psychiatrycznym znajduje się również Malia która niemal zostaje zabita przez Oliver'a, opętanego przez Nagitsune. Stilles by do tego nie dopuścić, przestaje walczyć i pozwala Nagitsune przejąć nad sobą kontrole.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Stiles i szeryf Stilinski jadą w milczeniu. Obydwoje chcą coś powiedzieć, ale się powstrzymują. Parkują pod budynkiem Ośrodku Eichen i bez słowa wysiadają z samochodu i patrzą się na metalową bramę i gmach przed budynkiem. Scott przyjeżdża na motorze, zdenerwowany, że nikt mu nie powiedział, że Stiles przeniósł się do Eichen na 72 godziny. Martwi się, ponieważ William Barrow i inni wrogowie stada stamtąd pochodzili.

Szeryf wyjaśnia, że ​​wyniki MRI Stilesa wyglądały dokładnie tak samo, jak jego żony, Claudii Stilinski, i jest tym przerażony. Następnego dnia ma jechać do Los Angeles, aby porozmawiać ze specjalistą, a Stiles zażądał, aby został zamknięty w zakładzie psychicznym, tak aby nikogo nie skrzywdził.

Scott próbuje odprowadzić go od tego planu, mówiąc, że Deaton ma jakieś pomysły, a Argent wzywa swoich ludzi, aby spróbowali znaleźć coś, co pomoże mu pozbyć się Nogitsune. Stiles mówi, że póki czegoś nie znajdzie, Scott musi się upewnić, że nigdy się nie wydostanie z tego miejsca. Pracowniczka domu Eichen wyjaśnia im zasady. W ciągu tych 72 godzin nie ma żadnych rozmów telefonicznych, e-maili ani osób odwiedzających. W trakcie procesu fizycznego, spotkania z psychologiem i terapii grupowej szeryf Stilinski staje się coraz bardziej zdenerwowany. Drzwi od pomieszczenia zatrzaskują się. Pracownik zabiera buty chłopakowi i daje mu brązowe pantofle, ponieważ nie wolno posiadać sznurowadeł, a następnie opróżnia kieszenie z kluczy i innych przedmiotów.

Nagle szeryf oświadcza, że ​​zapomnieli poduszki Stilesa i że oboje muszą odejść, aby ją zabrać. Paranoicznie wyjaśnia, że ​​za każdym razem, gdy przebywają w hotelu, pierwszą rzeczą, którą pakują, jest poduszka swojego syna. Trzyma się tego jako pretekst, aby zabrać syna do domu.

Stiles wyjaśnia, że i tak ​​nie spał dobrze w ciągu kilku tygodni i przytulił swojego ojca na pożegnanie. Potem Stiles odszedł, z sali z spotkań, zostawiając ojca stojącego samotnie i bezradnie.

Gdy wchodzą po schodach, Stiles widzi kogoś, kogo uważa, że rozpoznaje na jednym z korytarzy. Kiedy ponownie się odwraca, nie ma tam nikogo. Na jednym z pięter wyżej od nich człowiek wiąże sznur i rozmawiał ze sobą, cytując zagadkę. Jestem częścią ptaka, który nie jest na niebie. Mogę pływać w oceanie, a mimo to pozostanę suchym. Następnie zakłada pętlę na szyję i wyskakuje ze schodów. W tłumie widzów zebranych w klatce schodowej poniżej, Stiles widzi Nogitsune.

Chris Argent rozmawia z Deatonem przez telefon na komisariacie. To było najwyraźniej Chris, który pomógł Deatonowi infiltrować dom Yakuzy Ikedy w Letharii Vulpina, aby Wilkowicze zatruwali Nogitsune.

W Animal Clinic Allison i Scott słuchają, jak Deaton tłumaczy Chrisowi, że mają dwa problemy.

Po pierwsze - porosty nie są lekarstwem i zużywają się w ciągu kilku dni. Chris mówi, że trucizna działa Oni nie pójdzie za Stilesem. Deaton dodaje, że dom Eichen ma ciekawą historię, a Oni może tam być bezpieczna. Drugi problem polega na tym, że po sprawdzeniu kontaktów z Chrisem w Japonii Deaton dowiedział się, że szef Yakuzy, który widzieliśmy, zabił w "Riddled", nigdy nie znalazł "przeboju Shugendō (修 験 道)".

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "No One's Here To Sleep" – Naughty Boy ft. Bastille
Youtube-16.png "Feel Real" – Deptford Goth
Youtube-16.png "Hustler" – Conway
Youtube-16.png "Shout" – Ida Redig

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Stiles umieszcza siebie w Ośrodku Eichen za pozwoleniem swojego ojca, szeryfa Stilinskiego. Szpital został po raz pierwszy wspomniany w Riddled.
  • Chris i Derek wciąż są w więzieniu po tym, jak zostali ukarani za morderstwo Katashi. Zostali aresztowani w odcinku Letharia Vulpina.
  • Ten epizod to pierwsza wzmianka o Berserkach, nadprzyrodzonym gatunku, który będzie ważny w sezonie 4.
  • Ten epizod to również drugie wystąpienie much Nogitsune, które służą one do kontrolowania kogoś. Oliver przypadkowo połknął jedną w tym odcinku i był kontrolowany przez Nogitsune i pomóc mu zmusić Stiles'a, aby mógł wrócić do kontroli nad jego ciałem.
  • Scott, Allison, Lydia, Kira, Aiden i Ethan pracują razem, aby włamać się do pojazdu opancerzonego, który zabrał wszystkie dowody o zamachu Katashiego. Chociaż początkowo zamierzali tylko ukraść zwój Shugendo, najwyraźniej też ukradli teczkę, która zawiera 150 000 dolarów gotówki, którą Katashi zamierzał wykorzystać do zakupu pistoletu z Argentem. O tej kradzieży pieniędzy wspomina Araya w The Dark Moon.
  • Malia nawiązuje do faktu, że przypadkowo zabiła swoją matkę i siostrę w pierwszej pełni księżyca jako kojotołak. Zostało to po raz pierwszy odkryte w odcinku More Bad Than Good.
  • Stiles i Malia odkrywają jak wygląda zabandażowane ciało Nogitsune za ścianą ze znakiem jiko kanji wyryte na ścianie w domu Eichen. Nogitsune pojawił się po raz pierwszy w takie formie podczas Riddled.
  • Deaton tłumaczy japońskie pismo na zwoju Shugendo i stwierdza, że jednym ze sposobów wydalenia Nogitsune ze Stiles'a jest zmiana jego ciała. Scott uważa, że znaczy to przekształcenie go w wilkołaka.
  • Stiles i Malia dowiadują się, że kąpiele lodowe, trepanacje i terapia elektrowstrząsowa były praktykowane w ośrodku Eichen. Łaźnie lodowe zostały pokazane wcześniej przez Alana Deatona na Isaac'u w Chaos Rising i Scott'em, Allison i Stiles'em w odcinku Alpha Pact. Trepanacja stanie się istotną częścią historii w sezonie 5.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł ten odnosi się do Ośrodku Eichen, który według Olivera nazywany jest Domem Echo, ponieważ przez budynek zbudowany przez niego słychać każdy dźwięk.

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj