FANDOM

Damnatio Memoriae to dwunasty odcinek piątego sezonu oraz siedemdziesiąty drugi odcinek serialu MTV, Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Po raz pierwszy został wyemitowany w Stanach Zjednoczonych 12 stycznia 2016 roku, a w Polsce 11 marca tego samego roku.

Opis Edytuj

Nawet bez wsparcia swojego stada, Scott rozważa co sukces Potwornych Doktorów oznacza dla Beacon Hills.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Religion" – Howard
Youtube-16.png "Bada Boom, Bada Bing" – Caleb Hawley
Youtube-16.png "Rapid Fire" – Black Tiger Sex Machine & DEAD BATTERY
Youtube-16.png "Shout" – NITEPPL
Youtube-16.png "Bloodstream" – Ed Sheeran & Rudimental
Youtube-16.png "Exorcism" – Clairity
Youtube-16.png "Howling" – Nathan Ball

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Meredith Walker naucza Lydię, jak używać jej krzyku Banshee jako broni.
  • Śmierć Hayden w Status Asthmaticus była kilkakrotnie wspominana w tym odcinku.
  • Rany Scotta zadane przez Theo Raekena nadal się nie uleczyły tak jak od dwóch odcinków z rzędu, choć wyglądają nieco lepiej. Rany zostały zadane w odcinku Status Asthmaticus podczas próby zabicia Alfy.
  • Scott i Stiles zaczynają naprawiać swoją przyjaźń i przysięgają zjednoczyć stado. Ich przyjaźń została na wstrzymana w odcinku Lies of Omission.
  • Pokazano, że nadprzyrodzone istoty o przyspieszonych zdolnościach uzdrawiania mogą leczyć się ze złamanego kręgosłupa. Widać to było po upadku Liama, który przez siłę łamie mu plecy, gdy ląduje na głazie.
  • Stiles w końcu przyznaje się ojcu, że w tym odcinku zabił Donovana Donati w A Novel Approach.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł jest odniesieniem do damnatio memoriae, rodzaju kary, która została spopularyzowana w starożytnym Rzymie. Łacina oznacza potępienie pamięci, ponieważ wierzyli, że zapomnienie przez historię było karą gorszą od śmierci. Z tego powodu ci, którzy otrzymali tę karę, nazwali ich imiona od pisemnego zapisu, ich twarze wyrzeźbiono z rzeźb, a w niektórych przypadkach ich majątek został całkowicie zajęty, usuwając wszelkie pozostałości istnienia człowieka z zapisanej historii.
  • Pomimo, że rany Scotta jeszcze się nie zagoiły, Scott przemienił się w wilkołaka w tym odcinku, potwierdzając, że jego moce pozostają nienaruszone.
  • Żołnierz radzieckich sił specjalnych, którego schwytali Malia i Braeden, Kassian, ujawnił, że Corinne i Alan Deaton byli ostatnio widywani na granicy Stanów Zjednoczonych i Kanady, i że zmierza w kierunku Beacon Hills.

Zmarli Edytuj

  • Technik komunikacji - zmiażdżony na śmierć; zabity przez Bestie z Gévaudan.
  • Kierowca więzienia - skrzywdzony na śmierć; zabity przez Tracy Stewart.

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj