FANDOM

Crystal Marie Reed to amerykańska aktorka. W serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wciela się w rolę Allison Argent, epizodycznie również Marie-Jeanne Valet.

Biografia Edytuj

Crystal Reed urodziła się w Detroit, w stanie Michigan (USA). Została wychowana w rodzinie katolickiej.[1] Zaczęła studiować taniec w młodym wieku. Jako nastolatka, Reed była kapitanem tańca w swoim liceum w Sacramento, w stanie Michigan. Brała także udział w lokalnym teatrze i występowała w musicalach takich jak "Annie" i "Grease". Po ukończeniu szkoły średniej uczęszczała do Reed Wayne State University. Następnie przeniosła się do Chicago i - zanim przeprowadziła się do Hollywood - występowała w innych lokalnych sztukach.

Na początku swojej kariery, Crystal Reed występowała gościnnie w takich serialach jak CSI: Kryminalne zagadki Las VegasPartnerki czy CSI: Kryminalne zagadki Nowego Jorku. W 2010 roku Reed pojawiła się w filmie Skyline, w 2011 roku dostała rolę w programie MTV Teen Wolf: Nastoletni wilkołak, gdzie wcielała się w rolę Allison Argent. W piątym sezonie tego samego serialu zagrała epizodyczną postać Marie-Jeanne Valet.

Wybrana filmografia Edytuj

Film
Rok Tytuł Rola
2010 Skyline Denise
2011 Kocha, lubi, szanuje Amy Johnson
2012 Jewtopia Rebecca Ogin
2013 Zauroczenie Bess
2015 Too Late Dorothy
Telewizja
Rok Tytuł Rola
2010 CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas Julie
2010 CSI: Kryminalne zagadki Nowego Jorku Jules Roday
2010 Udręki młodego Bergera Renee
2010 Partnerki Natalie Mason
2011 Jej Szerokość Afrodyta Ali
2011-2014 Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Allison Argent
2016 Marie-Jeanne Valet

Ciekawostki Edytuj

  • Od 2011 roku spotykała się z odtwórcą roli Isaaca w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak - Danielem Sharmanem. Ich związek przetrwał do czerwca 2013 roku.[2]
  • W 2012 roku wystąpiła w reklamie samochodów Toyota Entune.[3]
  • Ma starszego brata Coreya.
  • Była brana pod uwagę do roli Vanessy Carlysle w filmie Deadpool. Ostatecznie angaż otrzymała Morena Baccarin.[3]
  • Ma 172 cm wzrostu.[4]

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj