FANDOM

- Wiesz co było po ostatniej pełni księżyca...
- To był jeden występek.
- Jeden występek? Tuzin donosów na komisariat o potwornym psie-chłopcu biegającym po ulicach beacon Hills nago. To był jeden występek?
- Dlaczego byłeś nagi?
- Tamtej nocy było na prawdę gorąco, dobrze?
Stiles i Scott pouczają Liama po jego ostatniej pełni.
Creatures of the Night jest pierwszym odcinek sezonu piątego i sześćdziesiątym pierwszym odcinkiem serialu MTV, Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Swoją premierę w Stanach Zjednoczonych miał 29 czerwca 2016 roku, a w Polsce 13 listopada tego samego roku.

OpisEdytuj

W przeddzień ostatniego roku szkolnego Scott i jego przyjaciele muszą stawić czoło możliwości braku wspólnej przyszłości, pomimo najlepszych intencji, kolejny etap w ich życiu może umieścić ich na zupełnie innych kierunkach. Nie wiedzą, że siły zewnętrzne już spiskują, by nastawić stado przeciw sobie przed ukończeniem szkoły.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Kruk siada na metalowej bramie na zewnątrz domu Eichen. Wewnątrz pomieszczenia ośrodka psychiatrycznego, Lydia Martin stoi pod parującym prysznicem, tuż pod jej żebrami znajduje się czerwona pręga lub siniak. Jej pielęgniarka Cross stoi w pobliżu z ręcznikiem czekając na dziewczynę. Jest niecierpliwa i mówi, że uważa, że ​​Lydia szykuje się do katatonii i czeka tylko, aby personel porzucił pilnowanie jej.

Lydia jest nieruchoma, wpatruje się przed siebie z pustą mimiką twarzy. Pielęgniarki domaga się, aby Lydia patrzyła się na nią, ale nie otrzymuje odpowiedzi. Chwyta twarz Lydii, ale oczy dziewczyny się nie skupiają, a gdy pielęgniarka odchodzi, Lydia ponawia jej wcześniejsze stanowisko i spojrzenie.

Później Lydia jest prowadzona przez wiele cel ze szkła, w których są inni pacjenci ośrodka. Do pielęgniarki Cross dołącza Schrader, kontynuują dyskusję o skuteczności Lydii nie reagującej katatonii.

Lydia z powrotem idzie do swojej celi, Schrader przygotowuje strzykawkę nieznanego lekarstwa.Cross nakazuje mu podać dawkę do 3 mil, co oznacza 3 miligramy. Mówi, że to naprawdę sprawi, że Lydia będzie katatoniczna.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie poboczneEdytuj

Ścieżka dźwiękowaEdytuj

Youtube-16.png "Catch the Wind" – High Highs
Youtube-16.png "I'll Die" – My Double, My Brother
Youtube-16.png "Firestone" – Kygo & Conrad Sewell
Youtube-16.png "Ava" – FAMY

KontynuacjaEdytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Stiles mówi, że minęło sześć miesięcy, odkąd ostatni raz ktoś próbował je zabić. Ponieważ ten odcinek odbywa się w noc poprzedzającą pierwszy dzień w szkole, oznacza to, że oś czasu trwa od połowy do końca sierpnia 2012 roku, sześć miesięcy po bitwie pod La Iglesia w Smoke & Mirrors, która odbyła się w lutym.
  • Okazuje się, że podczas Liam Dunbar w mniejszym lub większym stopniu opanował swoją przemianę wilkołaka w Smoke & Mirrors, wciąż stara się ją utrzymywać, więc podjął słuchanie muzyki i wbijanie pazurów w dłonie, by pozostać w swojej ludzkiej formie.
  • W tym odcinku pojawiają się przeskoki czasowe między czasem teraźniejszym, a tym co będzie się działo od odcinka The Sword and the Spirit.
  • Podczas tego epizodu jeep Stilesa zaczyna się psuć co odegra ważną rolę w następnych odcinkach.

CiekawostkiEdytuj

  • Tytuł odnosi się do nadprzyrodzonych stworzeń z Beacon Hills, a w szczególności do postaci, które są często określane jako stworzenia nocy ze względu na ich związek z Księżycem.
  • Ten odcinek był pierwszym odcinkiem dla Dylana Sprayberry jako głównego członka obsady.
  • Epizod został poświęcony matce Tylera Poseya, Cyndi Garcia-Posey, która zmarła z powodu komplikacji spowodowanych rakiem podczas przerwy kręcenia serialu.

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

GaleriaEdytuj