FANDOM

Colton Lee Haynes to amerykański aktor i model. W serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak wciela się w rolę Jacksona Whittemore'a.

Biografia Edytuj

Colton urodził się 13 lipca 1988 roku w Wichita, a wychowywał się na farmie w Andale (Kansas, USA). Jest synem Williama Claytona Haynesa i Dany Denise Mitchell, których określa jako „wolnych duchem hipisów”.[1] Haynes często zmieniał miejsca zamieszkania. Z tego powodu uczęszczał do trzech szkół średnich: w Kansas, na Florydzie i w Teksasie. Ma pięcioro rodzeństwa, w tym braci Clintona i Joshuę, a także siostrę Willow.[2]

Mając piętnaście lat rozpoczął pracę jako model w Nowym Jorku. Szybko jednak dostał wielką szansę, a mianowicie kiedy sławny fotograf, Bruce Weber, sfotografował go dla "Abercrombie & Fitch".[3] Wkrótce potem jego kariera posunęła się naprzód. Pojawił się w sesjach zdjęciowych dla "XY Magazine", "Arena" i "Teen Vogue".

W wieku siedemnastu lat Haynes przeniósł się do Los Angeles, aby kontynuować karierę aktorską. Na dużym ekranie zadebiutował w hicie Transformers, w roli chłopaka w kawiarni. Gościnnie wystąpił w serialach The Hills, CSI Miami, Gdzie pachną stokrotki, Privileged, Melrose Place i The Nine Lives of Chloe King. W 2010 roku rozpoczął pracę w stacji ABC przy serialu The Gates. Od 2011 roku wcielał się w jedną z głównych postaci w serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak - Jacksona Whittemore'a. OD 2012 roku gra także Roya Harpera w serialu Arrow.

Wybrana filmografia Edytuj

Film
Rok Tytuł Rola
2007 Transformers Dziecko w kawiarni
2009 Na zawsze razem Scott Holland
2011 Charlie Brown: Blockhead's Revenge Linus van Pelt
2011 Yearbook Carl Mccormick
2015 San Andreas Joby
Telewizja
Rok Tytuł Rola
2007 CSI: Kryminalne zagadki Miami Brandon Fox
2008 Privileged Alexander
2008 Gdzie pachną stokrotki Ares Kostopolous
2009 Melrose Place Jessie Roberts
2010 The Gates: Za bramą tajemnic Brett Crezski
2010 Look Shane
2011 The Nine Lives of Chloe King Kai
2011-2012 Teen Wolf: Nastoletni wilkołak Jackson Whittemore
2013-2016 Arrow Roy Harper/Arsenal

Ciekawostki Edytuj

  • Colton był brany pod uwagę do roli Edwarda Cullena w sadze Zmierzch.[4]
  • Był brany pod uwagę do roli Royce'a w filmie Spectacular!.[4]
  • Występował w teledysku Victorii Justice pod tytułem "Gold".[5]
  • 5 maja 2016 roku wyautował się jako gej w wywiadzie dla Entertainment Weekly.[6]

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki