FANDOM

Bestia z Gévaudan jest potwornym wilkołakiem, który terroryzował Francję w 1700 roku. Bestia została ostatecznie zabita przez jednego z przodków rodziny Argent, który zajmuje się profesjonalnie łowiectwem istot nadludzkich. W 2012 roku trio starożytnych pasjonistów, znanych jako Potworni Doktorzy, wskrzesiło Bestię, przywołując swoją istotę do ciała ostatniej Chimery, która została ujawniona jako Mason Hewitt.

Wczesne lata życia Edytuj

Bestia urodziła się we Francji na początku 1700 roku. To jak wyglądało jego wczesne życie, wciąż pozostaje tajemnicą, tak jak wtedy, gdy stał się wilkołakiem, ponieważ niewiele informacji o nim mówi, że nie był urodzonym wilkiem. Wiadomo jednak, że w 1764 roku zaczął terroryzować francuskie obszary, zgodnie z jedną z książek historycznych rodziny Argent. Wywołany przez niego terror trwał przez trzy lata, w czasie których zabił wielu ludzi. Niektóre historie mówią, że było to nieco ponad 100 ofiar, ale według Potwornych Doktorów liczba ciał była bliska 500.

W końcu, w 1767 roku, Bestia została ostatecznie zabita przez członka rodziny Argent, rozpoczynając ich dziedzictwo jako doświadczeni łowcy wilkołaków i innych nadprzyrodzonych stworzeń. Jednak okropności, jakie popełniła Bestia, były postrzegane jako tak złe, że przywódcy francuskiego obszaru zdecydowali się ukarać go potępieniem pamięci, gdzie dosłownie wszystko co było o nim napisane zostało zniszczone. W rezultacie prawdziwa tożsamość Bestii nie jest znana w dzisiejszych czasach.

Sezony Edytuj

Sezon 5B Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Bestia z Gévaudan to bardziej rozbudowana wersja wilkołaka Alfy, która jest prawie dwa razy większa i posiada więcej futra, a także duże, czerwone, widoczne żyły na jej ciele. Twarz zwierzęcia jest również specyficzna, bardziej przypominająca kota, niż psa i mająca wielkie usta bez warg. Ponadto Bestia wygląda prawie tak, jakby składała się z czarnego dymu lub cieni i została opisana jako wyglądająca zarówno solidnie jak i bezkształtnie. Zamiast oczu jak typowe wilkołaki, które mają czerwone, niebieskie lub złote tęczówki, cała powierzchnia oczu Bestii jest lśniąco biało-niebieska. Pokazano, że Bestia miała też te cechy w swoim pierwotnym życiu, co oznacza, że nigdy nie była normalnym wilkołakiem, więc dziwne moce i wygląd nie mają nic wspólnego z twórczością Doktorów lub pochodzeniem Chimery.

Charakter Edytuj

Ze wszystkich opowieści i źródeł można się dowiedzieć, że Bestia jest wyjątkowo okrutna i zabija każdego na swojej drodze. Według Gerarda, Bestia jest jedyną istotą, których jedynym interesem jest kończenie życia tam, gdzie ją znajdzie.

Jako człowiek, był znany jako Sebastian Valet, który był oryginalną Bestią i był seryjnym zabójcą, a nawet masowym mordercą, który zabijał wiele osób, zanim stał się wilkołakiem. Jednak okazało się, że był częścią francuskiej armii i bratem Marie-Jeanne Valet, a on, według jego własnych słów, najwyraźniej stał się demonicznym wilkiem, pijąc deszczową wodę z odcisków łap wilka, co było odniesieniem do folkloru mitologii wilkołaka. Po tym, jak stał się Bestią, zabijał każdego, kto stanął mu na drodze bez żadnego współczucia i wyrzutów. Ostatecznie został zabity przez swoją siostrę w 1776 roku jej własną włócznią wykonaną z jej własnej krwi, popiołu górskiego i tojadu w trakcie pełni księżyca.

Moce i umiejętności Edytuj

Bestia posiada powszechne moce wilkołaka, ale są one niezwykle podwyższone i potężniejsze. Można wskazywać na to, że był najsilniejszym wilkołakiem, jaki kiedykolwiek pojawił się w serii, a nawet udało mu się zdobyć przewagę w walce z Piekielnym Ogarem, Jordanem Parrishem.

Zdolność transformacji samej Besty jest również niezwykła, ponieważ jest w stanie utrzymać swoje ubrania w nienaruszonym stanie, co udowodniono, gdy łapy Bestii na miejscu zbrodni zostały zamienione w krwawe ślady butów. Sugeruje się, że przekształca się w swoją formę, owijając cienie wokół swojego ludzkiego ciała, choć jak to robi, nie jest jeszcze w pełni zrozumiane. Odkryto, że mogło to być jej pierwotne życie i najwyraźniej nigdy nie przemieniła się przez ukąszenie czy zadrapanie, ale przez picie wody deszczowej z odcisku łapy wilka.

Słabości Edytuj

W oryginalnym życiu Bestia miałby zapewne słabości typowego wilkołaka, chociaż stwierdzono, że nawet w przeszłości nigdy nie był normalną istotą. Według Gerarda Argenta jedyną skuteczną bronią przeciw niemu był specjalny jarząb i tojad, która wchodziła w skład włóczni w rękach młodej kobiety, Marie-Jeanne Valet.

Popiół górski jest skuteczny jako bariera przeciwko niemu, co sugeruje, że rzeczywiście ma typowe słabości wilkołaka. Deucalion powiedział, że bestia powinna być również podatna na jad Kanimy, jednak okazało się to fałszywe, gdy Theo Raeken próbował ukraść potęgę Bestii. Ponieważ zmartwychwstała Bestia zamieszkiwała ciało Chimery, jest jeszcze większą tajemnicą, czy ma jakieś słabości typowe dla wilkołaka.