FANDOM

Berserkowie (czasem zwani także Berserkerami) to znani z nadludzkiej siły i odwagi wojownicy, którzy ruszali do walki okryci jedynie niedźwiedzimi skórami (w serialu także kośćmi). W języku staroskandynawskim słowo „bersërkr” oznacza "niedźwiedzią skórę". Postacie w serialu tworzone są przez Kate i są praktycznie niezniszczalne.

Wygląd Edytuj

Berserkowie noszą "pancerze" z niedźwiedzich kości i skór. Ich klatki piersiowe osłaniają żebra, głowy - czaszki często pokryte krwią. Posiadają też solidne buty. Rzucają czymś w rodzaju ostro zakończonej kości. Podczas poruszania się kości uderzają o siebie i klekoczą.

Mitologia Edytuj

Berserkowie wywodzą się ze skandynawskich(nordyckich) sag/legend(ich istnienie nie jest do końca udowodnione, poza nielicznymi wzmiankami). Przedstawieni są jako podopieczni Odyna słynący z nadludzkiej siły i odwagi. Do walki stawali okryci jedynie niedźwiedzimi skórami, a przed bitwą wprowadzali się w tzw. "berserkgang" czyli "szał bojowy" za pomocą min. halucynogennych grzybów lub alkoholu. Berserkowie nabierali wtedy zwierzęcych nawyków. W niektórych źródłach wojownikom przypisuje się zmiany w "niedźwiedziołaki" za pomocą mrocznych rytuałów magicznych.

Wytrzymałość Edytuj

Swojej niezniszczalności dowiedli w 12 odcinku 4 sezonu. Podczas strzelania do nich z pistoletów bądź karabinów kule nic im nie robiły, oni za to bez trudu zabijali. Jednego z Berserków w czwartym sezonie pokonał ojciec Stilesa. Wysadził go. Na końcu 4 sezonu jeden z Berserków został również zabity przez Dereka (po ewolucji), który zdjął mu maskę co go zniszczyło.

Kolejnym przykładem w czwartym sezonie była sytuacja kiedy Berserkowie pokonali Scotta i Kirę, wtedy przybył odmłodzony Derek i pokonał dwóch Berserków. Nie zabił ich, lecz uciekli.

Zachowanie Edytuj

Berserkerzy którzy otrzymali zadanie zrobią wszystko aby je wykonać. Atakują bezwzględnie. Po przemianie w berserkera, człowiek bardzo szybko traci swoją ludzką naturę i władzę przejmuje instynkt i zwierzęca natura. Postacie nie są ograniczane przez księżyc.

Peter na ich widok oznajmił, że ich jedyna szansa na przeżycia to ucieczka lub zabicie Berserka.

Słabość Edytuj

Berserka możne zmienić w człowieka , którym wcześniej był tylko osoba mocna z nim związana np.: s4 teen wolf Scott jest berserkiem, ale ratuje go Liam jego beta, którą stworzył .

Więcej z Fandomu

Losowa wiki