FANDOM

Banshee to kobieta, która wyczuwa kiedy ktoś umiera, poprzez odbieranie nadprzyrodzonej częstotliwości, którą tylko ona potrafi usłyszeć.

Znanymi Banshee z serii to Lydia Martin, Meredith Walker i Lorraine Martin. Oczywiście poza nimi są też inni przedstawiciele gatunku, których nie było w Beacon Hills. Szeryf Stilinski wspomniał kiedyś, że przed rozpoczęciem serii spotkał banshee, który przewidziała śmierć jego żony, Claudii Stilinski.

Jednak to Lydia została nazwana najpotężniejszą banshee i to jej zdolności poznajemy najbardziej. Jej natura banshee została pokazana w sezonie 1, gdy została ugryziona przez Petera Hale, który aktywował jej moce. Gdy panna Martin była już w pełni sił zaczęła pojawiać się w miejscach gdzie znajdowały się zmarłe osoby.

W sezonie 3, Jennifer Blake ostatecznie nazwała ją banshee kobieta była bardzo zaskoczona jej odkryciem. Dzięki jeszcze jednej banshee- Meredith Walker jak i swoich przyjaciół nauczyła się kontrolować swoje umiejętności. Dowiedziała się, że ma zdolność do używaniu swojego krzyku jako broni, która jest zdolna nawet zabić.

Mitologia Edytuj

Według mitologi irlandzkiej banshee to zjawa w kobiecej postaci, zwiastująca śmierć w rodzinie. Jest pośrednikiem między zaświatem, a ludźmi, są szczególnie znane ze swojego żałosnego płaczu lub zawodzenia.

Usłyszenie lamentu banshee prorokuje śmierć w rodzinie, ujrzenie jej zapowiada śmierć osoby, która ją widziała. Niektórzy twierdzą, że zabraniając banshee lamentować można opóźnić czyjś zgon. Wydaje się to mało prawdopodobne, ponieważ w większości przypadków banshee nie sprowadza śmierci, lecz tylko ją zwiastuje.

Banshee z opowieści zawsze są ubrane na biało i mają długie, jasne włosy. Podobnie jak skrzaty, banshee przywiązują się do jednego domu, ale zamiast pomagać, płacząc snują się po okolicy i piorą odzież ludzi mających wkrótce umrzeć. Czasami, gdy człowiek jest ważną postacią, ubrania które myje Banshee ociekają krwią. Według niektórych wierzeń kobieta nieszczęśliwa, cierpiąca np. z miłości lecz nie mająca wcale w danym momencie umrzeć, która usłyszy lament banshee może się również w nią przemienić.

Moce i zdolnościEdytuj

Banshee wykazały szeroki wachlarz uprawnień, co sugeruje, że choć niektóre z uprawnień są powszechne wśród Banshee, wciąż wykorzystują nadnaturalną energię, która przepływa przez nie na różne sposoby, powodując, że mają unikalny zestawy mocy. Jednak wiele z tych uprawnień mogą być przekazywane z jednej Banshee do innej, sugerując, że istnieje możliwość, że Banshee mają każdą moc. Do tej pory dowiedzione przez Banshee serie zawierają:

  • Zwiastowanie śmierci: przez zwiastowanie śmierć, Banshee mogą wyczuć, kiedy ktoś umarł lub ma umrzeć. Zazwyczaj towarzyszy mu stan podobny do transu, który przyciąga Banshee do miejsca, w którym ktoś niedawno umarł lub który jest bliski śmierci, ale z doświadczeniem i treningiem, Banshee może nauczyć się pozostawać trochę świadomy podczas tego wydarzenia. Na przykład niemal natychmiast po jej aktywowaniu, Lydia chodziła nago ze szpitala do ruin domów Hale, gdzie Peter został zabity i pochowany, podczas jej pierwszego stanu Banshee przez prawie dwa dni chodził w lesie w transie z małym urywkami tego, co robi. W późniejszych miesiącach Lydia potrafiła świadomie kierować ludźmi, z którymi jest z ciałem, bez wchodzenia w trans. Ta potęga została wykazana przez Lydię, ale jest ona mocą, którą wszystkie Banshee posiadają.
  • Słyszenie zmarłych: uszy banshee są naturalnie dostrojone do poziomów wszechświata, które tylko oni słyszą. Daje im to możliwość rozpoznawania szczegółów śmierci osoby poprzez dźwięki, które tylko one mogą usłyszeć. Dźwięki te mogą obejmować głosy (takie jak szeptanie lub wrzask), strzały, energię elektryczną, brzęczenie, warczenie, walkę itp. Ta moc jest opanowana przez Lydię Martin, Meredith Walker, Lorraine Martin i Lenore.
  • Przeczucia: Banshee mają moc doświadczyć przeczucia, które pozwalają im wyczuć śmierć osoby, co zwykle pozwala im dostrzec, jak umiera osoba, gdzie umierają i/lub co spowoduje śmierć. Ta moc jest najczęściej używana do słyszenia zmarłych. Lydia była w stanie przewidzieć zbliżającą się śmierć Scotta McCalla po tym, jak miała słabe przeczucie, w którym wilkołaki walczyły ze sobą i słyszała, jak Scott mówi do Liam Dunbara, że ​​nie może pozwolić Liam'owi go zabić. Otrzymała również wskazówki dla innych, którzy są w niebezpieczeństwie, na przykład, gdy słyszała trzeszczenie elektryczności przez cały dzień, zanim William Barrow porwał Kirę i zmusił ją do uruchomienia swojego stanu Kitsune. Ta umiejętność została wykazana przez wszystkie znane Banshee. Jednak gdy potęga Lidii wzrastała, jej ewolucja ułatwiała jej interpretację jej przeczucia. Przeczucia Lydii nie zawsze są dosłowne i często mogą być źle interpretowane, zwłaszcza że przeoczenia zazwyczaj nie obejmują każdego szczegółu śmierci osoby. Na przykład upomnienie Lydii o Pustynnej Wilczycy, która zabiła Malię Tate.

Słabości Edytuj

Gdy nie może opanować głosów w swojej głowie lub słyszy za dużo dzwięków może zabić siebie i osoby znajdujące się w pobliżu .

Znani przedstawiciele gatunkuEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki