FANDOM

Banshee to kobieta, która wyczuwa kiedy ktoś umiera, poprzez odbieranie nadprzyrodzonej częstotliwości, którą tylko ona potrafi usłyszeć.

Znanymi Banshee z serii to Lydia Martin, Meredith Walker i Lorraine Martin. Oczywiście poza nimi są też inni przedstawiciele gatunku, których nie było w Beacon Hills. Szeryf Stilinski wspomniał kiedyś, że przed rozpoczęciem serii spotkał banshee, który przewidziała śmierć jego żony, Claudii Stilinski.

Jednak to Lydia została nazwana najpotężniejszą banshee i to jej zdolności poznajemy najbardziej. Jej natura banshee została pokazana w sezonie 1, gdy została ugryziona przez Peter'a Hale i aktywował jej moce. Gdy panna Martin była już w pełni sił zaczęła pojawiać się w miejscach gdzie znajdowały się zmarłe osoby.

W sezonie 3, Jennifer Blake ostatecznie nazwała ją banshee kobieta była bardzo zaskoczona jej odkryciem. Dzięki jeszcze jednej banshee- Meredith Walker jak i swoich przyjaciół nauczyła się kontrolować swoje umiejętności. Dowiedziała się, że ma zdolność do używaniu swojego krzyku jako broni, która jest zdolna nawet zabić.

Mitologia Edytuj

Według mitologi irlandzkiej banshee to zjawa w kobiecej postaci, zwiastująca śmierć w rodzinie. Jest pośrednikiem między zaświatem, a ludźmi, są szczególnie znane ze swojego żałosnego płaczu lub zawodzenia.

Usłyszenie "lamentu banshee" prorokuje śmierć w rodzinie, ujrzenie jej zapowiada śmierć osoby, która ją widziała. Niektórzy twierdzą, że zabraniając banshee lamentować można opóźnić czyjś zgon. Wydaje się to mało prawdopodobne, ponieważ w większości przypadków banshee nie sprowadza śmierci, lecz tylko ją zwiastuje.

Banshee z opowieści zawsze są ubrane na biało i mają długie, jasne włosy. Podobnie jak skrzaty, banshee przywiązują się do jednego domu, ale zamiast pomagać, płacząc snują się po okolicy i piorą odzież ludzi mających wkrótce umrzeć. Czasami. gdy człowiek jest ważną postacią, ubrania które myje Banshee ociekają krwią. Według niektórych wierzeń kobieta nieszczęśliwa, cierpiąca np. z miłości lecz nie mająca wcale w danym momencie umrzeć, która usłyszy lament banshee może się również w nią przemienić.

ZdolnościEdytuj

-Boski krzyk : Używa go by " oczyścić umysł " gdy słyszy za dużo krzyków i rożnych dzwięków w swojej głowie . Może wykorzystać go do zadania śmiertelnego ciosu lub do zadania poważnych obrażeń .

Słabości Edytuj

Gdy nie może opanować głosów w swojej głowie lub słyszy za dużo dzwięków może zabić siebie i osoby znajdujące się w pobliżu .

Znani przedstawiciele gatunkuEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki