FANDOM

Apotheosis jest finałowym odcinkiem piątego sezonu oraz dziewięćdziesiątym odcinkiem serialu, Teen Wolf: Nastoletni wilkołak.

Opis Edytuj

Sebastien poszukuje ostrza, którą Marie-Jeanne wykuła, aby pokonać Bestię. Theo jeszcze raz udowadnia, że nie cofnie się przed niczym, aby osiągnąć zamierzony cel. Lydia okazuje się być kluczem do ocalenia Masona. Dochodzi do walki między Malią, a jej matką. Stado stara się w ostateczny sposób rozprawić z Bestią. Scott zyskują nową betę.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Fight ‘Til the End" – Jack Savoretti

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł epizodu, Apotheosis, oznacza najwyższy punkt w rozwoju czegoś, kulminację lub punkt kulminacyjny, według słownika Merriam-Webster.    
    • Może to być odniesienie do przekształcenia się Masona w Sebastiana Valeta/Bestii z Gevaudan lub może stanowić odniesienie do kulminacji planu Theo, który uzyskał moc, zabijając wskrzeszone przez niego Chmiery i pochłaniając ich moc.
  • Okazuje się, że pomimo tego, że Tracy jest częściowo wilkołakiem,a w drugiej części kanimą, nie ma ona zdolności pochłaniania bólu, jak większość wilkołaków i kanim.  
  • Theo zostaje wciągnięty pod ziemię przez jego zmarłą siostrę, chociaż nie było wyjaśnione, jak mogła to zrobić.   
  • Ten odcinek to ostatni występ Arden Cho jako Kira Yukimura po tym odcinku ogłosiła, że wychodzi z programu.

Ciągłość serialu Edytuj

  • Okazuje się, że dzida Marie-Jeanne z odcinka Maid of Gévaudan został wykończony stalą mieszaną z popiołem górskim i jemiołą w krwi pod pełnym księżycem. Trzcina była postrzegana po raz pierwszy w Stworzeniu Nocy, kiedy Chirurg użył laski mieczowej do zabicia Belasko.
  • Chirurg był najlepszym przyjacielem Sebastiena Valeta, który wystąpił w poprzednim odcinku.
  • Lydia wykorzystuje swój krzyk jako broń po raz pierwszy, odkąd została uratowana z Domu Eichen.
  • Okazuje się, że Theo rzeczywiście zyskał wmoce Josha i Tracy po tym, jak zabił ich.

Miejsca Edytuj

Zmarli Edytuj

Galeria Edytuj