FANDOM

- Zobaczył wspomnienia Scotta.
- Zobaczył Allison. To dało Scottowi szansę do uwolnienia się. Uratowała go. Allison uratowała jego życie.
Stiles i Lydia po skończonej bitwie.
Apotheosis jest finałowym odcinkiem piątego sezonu oraz dziewięćdziesiątym odcinkiem serialu, Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Po raz pierwszy został wyemitowany 8 marca 2016 roku, a w Polsce wyemitowano go 6 maja tego samego roku.

Opis Edytuj

Sebastien poszukuje ostrza, którą Marie-Jeanne wykuła, aby pokonać Bestię. Theo jeszcze raz udowadnia, że nie cofnie się przed niczym, aby osiągnąć zamierzony cel. Lydia okazuje się być kluczem do ocalenia Masona. Dochodzi do walki między Malią, a jej matką. Stado stara się w ostateczny sposób rozprawić z Bestią. Scott zyskują nową betę.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Fight ‘Til the End" – Jack Savoretti

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

  • W tym odcinku po raz pierwszy pojawia się zmarła siostra Theo, Tara Raeken.
  • Allison Argent pojawia się w tym odcinku, kiedy Sebastien przypadkowo wykonuje rytuał dzielenia się wspomnieniami na Scottcie, gdy go podduszał, więc umysł Scotta, wierząc, że umrze, przypomniał sobie wspomnienia ze swoją pierwszą miłością.

Ciągłość serialu Edytuj

  • Okazuje się, że ostrze Marie-Jeanne z odcinka Maid of Gévaudan została wykończona stalą mieszaną z popiołem górskim i jemiołą w pełnię księżycem. Ostrze po raz pierwszy pokazano w Creatures of the Night, kiedy Chirurg użył laski do zabicia Belasko.
  • Chirurg był najlepszym przyjacielem Sebastiena Valeta, który wystąpił w poprzednim odcinku.
  • Lydia wykorzystuje swój krzyk jako broń po raz pierwszy, odkąd została uratowana z Domu Eichen.
  • Okazuje się, że Theo rzeczywiście zyskał moce Josha i Tracy po tym, jak zabił ich.
  • Chris Argent wspomina fakt, że Jordan Parrish uratował mu życie w odcinku A Promise to the Dead.
  • Scott otrzymuje wiadomości głosowe, które Kira zostawił mu w The Beast of Beacon Hills w tym odcinku, co w końcu daje mu siłę i determinację, których potrzebuje, by zebrać stado i ostatecznie pokonać Bestię i Theo.
  • Deucalion ujawnia, że ​​nie tylko pracował ze Scottem i stadem Scotta, odkąd zawarł sojusz Theo i Chimery, ale że skłamał na temat swoich uzdrowionych oczu, bo przez cały czas mógł dobrze widzieć.
  • Chris zdradza Gerardowi, że on i Scott również pracowali razem przez cały czas.
  • Deucalion ujawnia, że szpony Belasko, które zabrać moc Bestii i to, co powiedział Hayden o zabiciu Theo, też było kłamstwem. Zostało to potwierdzone, gdy Malia używa ich do przejęcia reszty mocy Corinne.
  • Potwierdzono, że zmiennokształtni o przyspieszonych zdolnościach uzdrawiania mogą przetrwać i leczyć rany kręgosłupa, było to pokazane, gdy Deucalion uderza w szyję Theo. Było to wcześniej sugerowane w Damnatio Memoriae, kiedy Liam wpadł do wąwozu i wylądował na głazie tak mocno, że poturbował sobie plecy.
  • Malia wspomina o śmierci swojej przybranej matki i siostry, która została po raz pierwszy ujawniona w Anchors.
  • Kiedy Stiles i Lydia rozmawiają o tym, co się stało z Sebastiem w umyśle Scotta, zdali sobie sprawę, że Allison i Marie-Jeanne musiały wyglądać tak samo, że Sebastien, mógł je pomylić. Marie-Jeanne po raz pierwszy pojawiła się w Maid of Gévaudan i grała ją Crystal Reed.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł epizodu, Apotheosis, oznacza najwyższy punkt w rozwoju czegoś, kulminację lub punkt kulminacyjny, według słownika Merriam-Webster.  
  • Okazuje się, że pomimo tego, że Tracy jest częściowo wilkołakiem,a w drugiej części kanimą, nie ma ona zdolności pochłaniania bólu, jak większość wilkołaków i kanim.  
  • Theo zostaje wciągnięty pod ziemię przez jego zmarłą siostrę, chociaż nie było wyjaśnione, jak mogła to zrobić.   
  • Ten odcinek to ostatni występ Arden Cho jako Kira Yukimura po tym odcinku ogłosiła, że odchodzi z programu.

Miejsca Edytuj

Zmarli Edytuj

Galeria Edytuj