FANDOM

Kochanie, powiem Ci coś w co nastolatki nigdy nie wierzą, ale obiecuję Ci, że jest to absolutnie prawdą. Zakochasz się jeszcze nie raz. To wszystko zdarzy się od nowa... I to będzie niesamowite i niezwykłe jak za pierwszym razem. I może tylko bolesne. Ale to się stanie. Obiecuję. Ale po tym... Bądź swoją własną kotwicą.

Anchors jest trzynastym odcinkiem trzeciego sezonu i trzydziestym pierwszym odcinkiem serialu Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Po raz pierwszy odcinek został wyemitowany w Stanach Zjednoczonych 6 stycznia 2014 rok, a w Polsce 1 kwietnia tego samego roku.

OpisEdytuj

Scott, Allison i Stiles cierpią na skutki uboczne spowodowane ofiarnym rytuałem. Szeryf Stilinski przegląda swoje stare sprawy.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

313image1

Stiles śpi w swojej sypialni w domu. Rzuca, obraca się i chwyta za prześcieradła. Mówi do siebie, Nie, nie, nie, nie, nie wpuszczaj ich.

313image2

Nagle okazuje się, że budzi się, schowany w szafce w szkole. Kiedy natknął się na sale lekcyjną, widzi, że Nemeton wyrasta z podłogi. Gdy sięga, aby dotknąć drzewa, gęste winorośle wystrzelą z pnia rośliny i owijają się wokół jego dłoni.

Budzi się, biorąc głęboki wdech i znajduje się z powrotem w swojej sypialni. Lydia leży obok niego i wyjaśnia, że ​​to był tylko sen.

313image3

Nagle zdaje sobie sprawę z tego, że Lydia jest obok niego w jego łóżku, ale zanim zdołał o to zapytać, drzwi się otwierają. Pomimo głośnych protestów Lydii wstaje, aby zamknąć drzwi, ponieważ mówi, co jeśli wejdą? Lydia staje się coraz bardziej zdenerwowana, gdy zbliża się do drzwi i błaga, żeby tego nie robił. Chłopak wychodzi i znajduje się na zewnątrz, po raz kolejny widząc Nemeton. Krzyczy próbując się obudzić i w końcu mu się to udaje.

Budzie się, gdy za oknem jest już ranek, a jego ojciec stoi w drzwiach i mówi mu, aby dostać ruszył tyłek do szkoły.

313image4

W szkole Stiles opowiada Scottowi o paraliżu sennym, w wyniku czego mózg paraliżuje całe ciało, aby uniknąć snu w rzeczywistym świecie. Stiles mówi, że czasami mózg budzi się, zanim ciało odzyskuje swobodę, a osoba zdaje sobie sprawę, że jest sparaliżowana.

313image5

Uznaje, że ich rytuał poświęcenia mógł mieć trwałe skutki, które teraz objawiają się w jego zaburzeniach snu. Stiles mówi, że to co go najbardziej przeraża to fakt, że ​​nie jest nawet pewien, że to, co się z nim dzieje w tej chwili, jest prawdziwe, a nie częścią snu.

313image6

Stiles budzi się krzycząc i wierzgając w swoim łóżku. Jego ojciec przybiega do jego pokoju, żeby go uspokoić.

313image7

Scott pakuje książki, przygotowuje się do szkoły. Odwraca się ku drzwiom i widzi znajomy cień, a dokładnie swoją własną rękę z pazurami. Patrzy na swoją dłoń i widzi, że jest normalna. Zamyka i otwiera rękę, a fałszywy cień znika.

Kiedy otwiera drzwi, jest zaskoczony, gdy stoi w nich Isaac. Po niewygodnej ciszy, Isaac wyraża swoje zdenerwowanie, że Scott może być na niego zły. Scott mówi, że nie jest zły, ale zapytany, czy jest pewien swojej odpowiedzi, nie odpowiada.

Wyjaśnia, że ​​nie ma pewności, jak się czuje.

313image8

Isaac mówi, że Scott powinien go uderzyć. Scott nie zgadza się, ale gdy Isaac nalega, zastanawia się, co jego przyjaciel zrobił, że powinien go uderzyć. Wspomina o pocałunku jako przykład czegoś, co Isaac mógłby zrobić, ale Isaac twierdzi, że nie całował Allison. Kiedy Scott pyta go, czy chce pocałować Allison, Isaac nie waha się i odpowiada, że chce ją pocałować.

Isaac przelatuje przez drzwiami na korytarz, uderzając w ścianę i niszcząc obraz. Hałas przyciąga Melissę ma piętro oznajmiając, aby dwóch nadprzyrodzonych nastoletnich chłopców, nie sprawdzali jej cierpliwości.

313image9

Gdy Stiles przygotowuje się do szkoły, pakuje książki do swojego plecaka, zdaje sobie sprawę, że nie może przeczytać tytułu jednej z książek. Jego ojciec pyta, czy jest w porządku i w tym momencie tytuł książki przechodzi znowu na angielski.

Stiles kłamie, zapewniając ojcu, że jest w porządku po koszmarze nocnym. Zwraca uwagę, że jego ojciec ma przy sobie duże pudełko i pyta go o to. Szeryf Stilinski wyjaśnia, że to po prostu akta z biura.

313image10

Allison opuszcza swój apartament i wchodzi do windy. Powietrze staje się dużo chłodniejsze, a oświetlenie słabnie. Kiedy drzwi się otwierają, znajduje się w piwnicy szpitala Beacon Hills. Budynek jest bardzo zniszczony, żarówki migoczą, wokół jest pełno zepsutych mebli i śmieci wokoło. Wchodzi do kostnicy, a woda kapie na podłogę. Nagle drzwi zamykają się za nią.

313image11

Jedna z szuflad w kostnicy otwiera się, a karta z przodu mówi, że to zwłoki Kate Argent, jej ciotki, która zginęła z rąk Petera Hale w pierwszym sezonie.

Gdy patrzy w głąb szuflady, wydaje się ona nieskończona. Dźwięk skrzypiącego metalu zwiastuje nadejście brudnej i krzyczącej Kate, która pełza jak pająk, w górę wąskiego kanału. Allison odwraca się, ale gdy popycha drzwi do kostnicy, znajduje się w holu szkolnym. Lydia pyta, czy jest w porządku, a Allison kłamie, potrząsając twierdząco głową.

313image12

Scott przybywa do szkoły na motorze. Spogląda na swoje odbicie w lusterku, a jego oczy świecą na czerwono. Potrząsa głową, a jego odbicie powraca do normy. Gdy idzie przez drogę, jego cień wygląda jakby przeszedł transformację w Wilkołaka Alfę. Trochę go do wystraszyło i zaczyna biec po schodach w kierunku korytarza prowadzącego na pola sportowe.

Idzie do Stilesa, który pyta, czy jego przyjaciel jest w porządku. Scott kłamie, mówiąc: wszystko w porządku. Stiles widzi co się dzieje i nazywa to halucynacjami. Lydia przychodzi z Allison i mówi, że coś ​​dzieje się z nimi wszystkimi.

313image13

W swoim biurze szeryf Stilinski pracuje na swojej tablicy z poszlakami, która jest pokryta datami, obrazami i notatkami z kolorowymi nitkami łączącymi niektóre związki.

Szeryf przypina zdjęcie dziewczyny z kasztanowymi włosami do tablicy. Powoduje to retrospekcję przewracanego samochodu z krwawą ręką, która sięga z tylnego siedzenia pasażera. Napis Malia Tate jest dołączona do zdjęcia dziewczyny.

Lydia jest podekscytowana tym, że już nie jest jedyną szaloną. Allison protestuje, mówiąc, że nie są szaleni, ale Lydia nie słucha jej mówiąc, że omamy, halucynacje i problemy ze snem to nie oznaki oznaki ludzi, którzy są w porządku. Scott sugeruje, że cierpią one na skutki uboczne rytuału i powrotu do życia i wszyscy mu przytakują.

313image14

W klasie historycznej, pan Yukimura przedstawia się w klasie wyjaśniającej, że wraz z rodziną przenieśli się do miasta trzy tygodnie temu i że jego córka uczęszcza do szkoły średniej. Mów, że jego córka nigdy nie mówi o osobach w szkole i nigdy nie przyprowadziła nikogo do domu, co powoduje zakłopotanie jego córki Kiry Yukimura, która siedziała w rogu klasy.

Scott patrzy na dziewczynę i oboje wpatrują się w siebie na chwilę, zanim chłopak spogląda w dół, aby zobaczyć jego cień, który pojawił się ponownie w postaci potwora.

313image15

W klasie artystycznej dłonie Allison drżą, gdy próbuje manewrować czerwoną farbą na swoim pędzlu, aby namalować coś na sztalugach. Przyznaje się do Lydii, że ma problemy z koncentracją od czasu wydarzeń ze wskrzeszeniem.

Rzuca pędzelkiem, który rozlewa czerwoną farbę na papier. To wywołuje wspomnienie morderstwa jej ciotki Kate, gdy Peter Halle rozciął jej gardło. Znowu wraca z powrotem do halucynacji Kate pędzącej ku niej w kostnicy. Lydia wyrywa poplamiony papier i zdecydowanie domaga się, by Allison zaczęła od nowa.

Robi to i zdaje się mieć większą kontrolę za pomocą pędzla, kiedy widzimy, jak Isaac obserwuje ją z bliska w klasie.

313image16
Stiles próbuje dostać się do swojej szafki, ale zamek szyfrowy nie współpracuje. Scott mówi, że może potrzebują trochę więcej czasu, aby powrócić do normalności, ale Stiles wskazuje, że trafili, że rzeczy nigdy nie wrócą do normy.

Wizja Stilesa znów się zmienia. Liczby zmieniły się w symbole przypominające runy.

313image17
Dzięki ulepszonemu słuchowi wilkołaka, Scott podsłuchuje Kirę kłócącą się z ojcem o zawstydzenie jej w klasie. Nagle wyczuwa, że ​​Scott słyszy ją, mimo że jest daleko w głębi sali. Rodzina Yukimura czeka z rozmową, zanim Scott wraca do swojego przyjaciela.

Pokrętło w szafce Stiles odczytuje teraz cyfry zamiast symboli. Zauważa, że ​​oczy Scotta świecą na czerwono. Przyjaciele rzucają się do klasy, w której Scott zaczyna tracić kontrolę nad swoją transformacją. Wbija pazury w dłonie, krwawiąc i odzyskując siły. Ból czyni Cię człowiekiem, wyjaśnia Stiles.

313image18
Stiles zdaje sobie sprawę, że efekty nie są tylko w głowach, ale są prawdziwe. Wyznaje, że nie wie, czy nie śpi czy nie śpi, tłumacząc Scottowi, że jak śpi nie może czytać. Rozgląda się po klasie, a wszystkie plakaty i notatki na czarnej tablicy są nonsensem i bełkotem w jego oczach.

Lydia przypina cel do drzewa w rezerwacie. Allison z łukiem w dłoniach, pytaj, czy ta celowa praktyka pomoże. Lydia mówi, że tak nie będzie, chyba że w to uwierzy. Allison wystrzeliwuje kilka strzał i kompletnie nie trafia w cel. Lydia sugeruje, żeby spróbowała innego sposobu. Łowczyni robi to i przekręca łuk na bok. Cofa się i strzela, ale znowu nie do celu.

313image19
Lydia próbuje pomóc Allison wyobrazić sobie strzałę trafiającą w cel, ale ma to niepożądany efekt spowodowania, że Allison widzi swoją martwą ciotkę biegnącą przez las. Allison chwyta łuk i odchodzi, mówiąc Zaraz wracam.
313image20
Allison słyszy, jak ciotka szepcze jej imię, po czym widzi martwą kobietę, która biegnie w ciemności. Wyciąga łuk i szybko strzela strzałą w widmo. Nagle, w jasnym słońcu, Allison widzi, jak strzelała prosto w swoją przyjaciółkę. Zanim strzała dotyka jej głowy, nagle pojawia się Isaac i ratuję rudowłosą.

Później Isaac opowiada historię Scottowi, który zastanawia się, dlaczego Issac śledził Allison w lesie. I znowu Isaac zostaje wyrzucony przez drzwi do ściany korytarza. Tym razem obraz spada ze ściany, a szkło rozpada się. Melissa McCall przypomina im, że ten dom nie ma nadprzyrodzonej zdolności uzdrawiania!

Stiles przybywa do biura swojego taty z wiązanką kwiatów. Mówi, że kiedy ostatni raz przywieźli jedną z
313image21
nich do jej grobu, została skradziona tego samego dnia. Szeryf jest zajęty stosami teczek na podłodze. Wyjaśnia, że wraca do wszystkich starych spraw, aby sprawdzić, czy mają one nadprzyrodzony charakter. Mówi, że nie ma innego wyboru, jak tylko zastosować swoją nową wiedzę do starych spraw.
313image22
Wyjaśnia, że ​​jeden z jego pierwszych przypadków jako szeryfa to śmierć matki i dwójki dzieci i mogło mieć to nadprzyrodzony charakter. Wówczas wierzyli, że rodzina została zabita przez kojoty i że jedno z dzieci zostało odciągnięte i zjedzone przez zwierzę. Teraz myśli, że coś jeszcze mogło być winne, ponieważ stało się to w czasie pełni księżyca.

Stiles zauważa, że w pobliżu jest wiele innych skrzynek, zapakowanych papierami i oznaczonych etykietą Dostarcz do biura terenowego FBI

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie poboczneEdytuj

Ścieżka dźwiękowaEdytuj

Youtube-16.png "Don't Wake Me" – Robots Don't Sleep
Youtube-16.png "Please and Thank You" – Wildcat! Wildcat!
Youtube-16.png "Ghost" – Sir Sly
Youtube-16.png "Departed" – William Arcane

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Scott, Stiles i Allison doświadczają skutków ubocznych rytuału ofiarnego, który wykonywali w Lunar Ellipse.
    • Scott nie może kontrolować transformacji wilkołaka, z którą nie miał trudności, od odcinka Shape Shifted.
    • Stiles ma koszmary senne, paraliż senny i ostrą aleksję, która uniemożliwia mu prawidłowe czytanie, a także niemożność odróżnienia snów od rzeczywistości.
    • Allison cierpi na silne wstrząsy w dłoniach, które uniemożliwiają jej prawidłowe ustawienie broni, niepokojące koszmary i halucynacje dotyczące ciotki Kate.
  • Okazało się, że Peter i Derek zostali złapani przez łowców rodziny Calavera w ciągu ostatnich trzech tygodni między wydarzeniami Lunar Ellipse a tym epizodem.
  • Scott i Isaac wspominają rodzące uczucie między Isaac'iem, a Allison, które rozpoczęło się w Unleashed.

Ciekawostki Edytuj

  • Ten epizod został opisany jako jeden z najstraszniejszych całego sezonu.
  • Wydarzenia w tym odcinku dzieją się 3 tygodnie po wydarzeniach z sezonu 3A.
  • Wypadek samochodowy z przed kilku lat może okazać się centralnym punktem dla historii w tym sezonie.
  • W liceum jest nowy nauczyciel historii, Ken Yukimura. Jego córką jest nowa dziewczyna Kira.

Miejsca Edytuj

GaleriaEdytuj