FANDOM

Allison Argent - nastolatka z rodu łowców, była jedną z głównych postaci w sezonach 1, 2 i 3.

Allison była utalentowaną łuczniczką, przez osiem lat ćwiczyła gimnastykę. Tuż przed śmiercią oficjalnie ukończyła szkolenie na łowcę.

Prawdę o swojej rodzinie odkrywa dopiero po przeprowadzeniu się do Beacon Hills. Dziewczyna była dwukrotnie manipulowana przez członków swojej rodziny, przez co zwracała się przeciwko swoim przyjaciołom, jednak w ostatnim roku swojego życia zaczęła podejmować własne decyzje i wiernie walczyła u boku swoich najlepszych przyjaciół. Allison została zamordowana przez jednego z Oni, zaraz po tym, kiedy uchroniła przed śmiercią Isaaca, zabijając jednego z nich podczas próby ocalenia Lydii. Zmarła w ramionach swojej pierwszej miłości – Scotta McCalla.

Pierwsze lata życia Edytuj

Allison była jedyną córką Chrisa Argenta i Victorii Argent, a także dalekim przodkiem Marie-Jeanne Valet.

Ze względu na status rodziny życie dziewczyny było skomplikowane i niestabilne. Często zmuszona była do zmiany miejsca zamieszkania, a także przyjaciół. Przed przyjazdem do Beacon Hills Argentówna mieszkała przez rok w San Francisco.

W dzieciństwie dziewczyna próbowała odnaleźć swoje miejsce w różnorakich zajęciach: fotografii, malarstwie oraz poezji - w żadnym z nich nie czuła się dobrze. Dopiero łucznictwo okazało się strzałem w dziesiątkę. Na przestrzeni sezonów można było zobaczyć niesamowite umiejętności Allison w tym zakresie. Brunetka była także znakomitą gimnastyczką. W późniejszych latach dołączyła do ojca i pomagała mu w łowach.

Sezony Edytuj

Giphy (3).gif

Allison i Scott

Allison przeprowadza się ze swoją rodziną do Beacon Hills. Pierwszego dnia w szkole poznaje Scotta McCalla, który od razu zwraca jej uwagę, Lydię – która od pierwszej chwili nazywa ją swoją najlepszą przyjaciółką, oraz chłopka Martin – Jacksona. Niemal od razu ona i Scott stają się parą.

Allison przez większość sezonu nie jest świadoma tego co się wokół niej dzieje. Wyczuwa iż jej rodzina, oraz chłopak – Scott, mają przed nią sekrety. Dziewczyna przez swoją niewiedzę narażona jest na wiele niebezpieczeństw. Pod koniec sezonu poznaje prawdę o swojej rodzinie i o tym iż Scott jest wilkołakiem. Dziewczyna manipulowana przez swoją ciotkę, zwraca się przeciwko Scottowi. Ostatecznie jednak poznaje prawdę o wilkołakach, pomaga zabić wrogiego alfę i pozostaje u boku Scotta.

Tumblr nbwr25DFXx1t27ahco1 500.gif

Allison Argent

Po groźbach swojego ojca, Allison postanawia utrzymywać swój związek ze Scottem w tajemnicy. Dziewczyna jest wytykana w szkole palcami przez tragedię, której sprawcą była jej zmarła ciotka. Allison mimo wszystko stara się pozostać silna, pomaga swoim przyjaciołom i chroni Lydię – która staje się celem stada Dereka przez podejrzenia bycie morderczą kanimą. Gdy jednak matka Allison zostaje ugryziona przez Dereka Hale’a i z tego powodu popełnia samobójstwo, w dziewczynie coś pęka i ponownie staje się ofiarą manipulacji – tym razem swojego dziadka – Gerarda. Żądna zemsty Allison staje się bezuczuciowa i okrutna, a jej głównym celem staje się Derek Hale. Dziewczyna nie wie jednak, że Derek jedynie ratował Scotta, którego jej matka chciała zabić za to iż był w ukrytym związku z Allison. Gdy okazuje się iż Gerard jest chory na raka i jego jedynym celem było ocalenie samego siebie, poprzez przemianę w wilkołaka, a los Allison ani trochę go nie obchodził, dziewczyna przeprasza Scotta i postanawia z nim zerwać. Scott przyjmuje to ze spokojem i mówi jej, że na nią poczeka, ponieważ wie iż pewnego dnia znowu będą razem.

Giphy (4).gif

Allison Argent

Allison spędza cztery miesiące we Francji, po czym powraca do Beacon Hills wraz ze swoim ojcem. Oboje postanawiają zrezygnować z bycia łowcami i zacząć wszystko od nowa. Dziewczyna jednak szybko łamie rodzinne postanowienie, gdy dowiaduje się prawdy o śmierci swojej matki. Allison ponownie powraca do niebezpiecznego życia jako łowczyni i pomaga Scottowi i Stilesowi w walce ze stadem alf. W między czasie rodzi się uczucie pomiędzy nią a Isaacem. Gdy jej ojciec zostaje porwany przez Daracha i jemu oraz Melissie (matka Scotta) i Stilinskiemu (ojciec Stilesa) grozi śmierć, Allison, Stiles i Scott składają się w ofierze aby odnaleźć swoich rodziców, co niesie za sobą ogromne konsekwencje.

Po ocaleniu wszystkich Allison prosi swojego ojca o to aby wytrenował ją na lepszego łowcę oraz wymyśla nowy kod dla swojej rodziny: „Bronimy tych, którzy nie mogą obronić się sami”.

Giphy (5).gif

Śmierć Allison

Konsekwencje rytuału, w którym Allison brała udział zaczynają się pojawiać. Dziewczyna jest nawiedzana przez swoją zmarłą ciotkę Kate, przez co czasami nie ma pojęcia co robi, a jej zdolności łucznicze znacznie się pogarszają. Jej relacje z Isaaciem pogłębiają się, a gdy widzi że Scott także zrobił krok naprzód po ich zerwaniu, dziewczyna nabiera więcej pewności i w końcu całuje Isaaca tym samym dając początek ich związkowi. Dziewczyna pomaga swoim przyjaciołom w walce z Nogitsune. Gdy jej najlepsza przyjaciółka Lydia zostaje porwana przez złego ducha, Allison robi wszystko aby ją ocalić, co kończy się jej śmiercią z ręki jednego z Oni. Umiera w ramionach Scotta, wyznając mu miłość. Przed śmiercią udaje jej się dokonać niemożliwego – zabija jednego z Oni. Później dzięki jej odkryciu reszta demonicznych wojowników zostaje unicestwiona.

Wygląd Edytuj

Allison była piękną, młodą i atrakcyjną dziewczyną o bladej cerze, ciemnobrązowych oczach oraz ciemnych włosach, które były zazwyczaj proste bądź pofalowane. Swą szczupłą sylwetkę zawdzięczała wieloletnim naukom gimnastyki, której dziewczyna była pasjonatką.

Na przestrzeni sezonów wygląd młodej Argent podlegał zmianie. W pierwszym sezonie dziewczyna chodziła głównie w rozpuszczonych, długich włosach oraz w wygodnej lekkiej bluzce i spodniach. Zazwyczaj starała się wyglądać ładnie dopasowując akcesoria i fryzurę do ubrania. W późniejszych sezonach styl Allison dopasował się do jej statusu. Jako łowca dziewczyna ubierała na siebie czarną skórzaną kurtkę, dopasowane spodnie, ciemne rękawiczki oraz płaskie buty. Przy sobie nosiła długi łuk wraz z kołczanem strzał, a także sztylety. Jeśli chodzi o makijaż nastolatki to zawsze był stonowany i lekki.

OsobowośćEdytuj

Gdy poznajemy Allison, jest ona wrażliwą i lojalną dziewczyną o przyjaznym nastawieniu. Często zmuszana do zmiany miejsca zamieszkania nastolatka szybko oswaja się z nowym otoczeniem. Poza wieloma atutami Argentówna jest także lekko nieśmiała i bywa zakłopotana zwłaszcza gdy okazuje się, że jest starsza niż rówieśnicy.

Lecz gdy sytuacja tego wymaga ciemnowłosa wykazuje się wielką odwagą i uczciwością. Zanim nastolatka poznaje prawdę na temat swojej rodziny czuje bezsilność. Powodem tego jest bystrość dziewczyny, która dostrzega, że jest oszukiwana przez bliskich. Wraz z odkryciem tajemnicy na świat wychodzą kolejne aspekty nastolatki - upartość, niezależność, pewność siebie. 

Warto też wspomnieć, że dla młodej Argent najważniejszymi wartościami jest miłość i przyjaźń. Daje tego przykład gdy wyrusza na odsiecz najlepszej przyjaciółce Lydii.

ZwiązkiEdytuj

Scott McCallEdytuj

Giphy (8).gif

Nauka jazdy na łyżwach

Scott był pierwszą i największą miłością Allison. Od początku było widać między nimi więź, która pomimo wielu wzlotów i upadków wciąż pozostawała silna.

Do pierwszego spotkania dwójki doszło w szkole, w klasie od angielskiego. Wówczas Scott pożyczył roztargnionej dziewczynie długopis. Od tego czasu ich relacja coraz bardziej kwitła. W odcinku Night School Argentówna postanowiła zerwać z McCallem, ponieważ wyczuwała, że młodzieniec miał przed nią tajemnice. W przedostatnim odcinku pierwszego sezonu nastolatkowie zeszli się ponownie i jeszcze tego samego dnia Allison poznała prawdę o chłopaku.

Giphy (9).gif

Scott i Allison

W drugim zaś sezonie para była zmuszona ukrywać swój związek ze względu na pochodzenie łowczyni. Mimo tych trudności ich relacja wciąż pozostała silna do czasu, w którym zmanipulowana przez dziadka dziewczyna stanęła przeciw przyjaciołom. Pod koniec sezonu razem doszli do porozumienia i postanowili zostać przyjaciółmi.

W trzecim sezonie pomimo tego, że ich drogi się rozeszły, pozostali wciąż w dobrych stosunkach. Umierając dziewczyna wyznała                                                                             wilkołakowi, że zawsze go kochała.

Isaac LaheyEdytuj

Tumblr inline n96jqbnegT1sztr9u.gif

Isaac i Allison

Isaac jest drugą miłością Allison. Co prawda ich duet nie miał zbyt dobrego wstępu, bowiem Allison traktowała Isaaca bardziej jako przeciwnika niż przyjaciela, atakując go kilkukrotnie. Dopiero w trzecim sezonie zbliżyli się do siebie. Związek łowczyni z wilkołakiem opierał się głownie na wzajemnej pomocy. Chłopak dużo spędzał czasu z młodą Argent współpracując z nią i główkując na różne tematy. Do pocałunku pary doszło raptem parę razy, głównie aby wesprzeć drugiego duchowo. Po śmierci Allison Isaac postanowił wyjechać z Beacon Hills.

Tumblr inline nr6ljim2Nn1tueeo2 500.gif

Allison z ojcem

Chris ArgentEdytuj

Był ojcem Allison i myśliwym. Bardzo kochał swoją córkę i przez długi okres nie chciał wyjawić jej rodzinnej tajemnicy. Po wydarzeniach z drugiego sezonu podobnie jak Allison postanowił zrezygnować ze statusu łowcy. Jednak szybko do niego wrócił ze względu na zabójstwa mające miejsce w Beacon Hills. Po śmierci brunetki wyjechał do Francji.

Tumblr n3sblsFBXU1qf732eo1 250.gif

Allison i Victoria

Victoria ArgentEdytuj

Była matką Allison. Cechowała się surowością i oziębłością zwłaszcza w stosunku do córki. Gdy dowiedziała się o tajnych spotkaniach nastolatki ze Scottem postanowiła zaatakować chłopaka w wyniku czego została ugryziona. Umarła w ramionach męża, Chrisa.

Allison7-4.gif

Allison z ciotką

Kate ArgentEdytuj

Ciotka Allison. Starała się utrzymywać bliskie kontakty z nastolatką. To właśnie Kate wyjawiła dziewczynie tajemnicę o rodzinie. Zmanipulowała ją określając wilkołaki jako bestie i stawiając ją przeciw Scottowi. Została zabita przez Petera w domu Hale'ów. W dalszych sezonach dowiadujemy się, że Kate jednak przeżyła i została jaguarołakiem.

Tumblr inline nrank5UCZu1rgaqv7 500.gif

Gerard Argent

Gerard ArgentEdytuj

Dziadek dziewczyny od strony ojca. Gerard był podstępnym i bezlitosnym staruszkiem. Wilkołaki traktował jak potwory i zabijał je z zimną krwią. Gdy dowiedział się o chorobie desperacko poszukiwał ratunku, dlatego zapragnął zostać ugryziony. W tym celu nastawił ku sobie swoją wnuczkę, Allison. Plany mężczyzny zostały jednak pokrzyżowane przez młodego McCalla.

079c74dc15a34c99eef984fd4ace6d00.gif

Allison i Lydia

Lydia MartinEdytuj

Allison i Lydia zaprzyjaźniły się już w pierwszym odcinku. Pomimo innych charakterów dziewczyny były sobie bardzo bliskie; wspierały się nawzajem i pomagały. Lydia bardzo ceniła przyjaciółkę, spędzała z nią wiele wolnego czasu. W drugim sezonie kiedy rudowłosa była na celowniku stada Dereka Allison starała się ją przed nim uchronić. Szczyt przyjaźni dziewczęta osiągnęły gdy Lydia została wtajemniczona w nadnaturalny świat i młoda Argent pomagała koleżance w zrozumieniu swych zdolności. Argentówna umarła starając się ratować zielonooką. Lydia bardzo przeżyła śmierć łowczyni.

Giphy (10).gif

Allison i Stiles

Stiles StilinskiEdytuj

Stiles i Allison byli bardzo bliskimi przyjaciółmi. Traktowali się jak rodzeństwo i wspierali sie nawzajem. Myśliwa wiedząc, że chłopakowi podoba się Lydia, poprosiła ją o pójście z nim na bal. Zarówno Stilinskiemu jak i Argentównie bardzo zależało na Scottcie.

CiekawostkiEdytuj

  • Potrafi świetnie strzelać z łuku.
  • Nigdy nie przestała kochać Scotta.
  • Srebrnym grotem strzały zabiła jednego z Oni.

GaleriaEdytuj

FanvidEdytuj

Allison Argent The Warrior03:54

Allison Argent The Warrior

Więcej z Fandomu

Losowa wiki