FANDOM

- Nigdzie beze mnie nie idziesz.
- Scott i Kira też tam będą.
- Dobrze. Nie puszczę Cię do miejsca, gdzie jeden z pracowników prawie Cię zabił.
- Ciebie też prawie zabił!
- Widzisz? Oboje jesteśmy żywi! Praca zespołowa.
Stiles i Lydia o ich misji.

A Novel Approach to piąty odcinek piątego sezonu oraz sześćdziesiąty piąty odcinek serialu MTV, Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak. Po raz pierwszy pojawił się w Stanach Zjednoczonych 20 lipca 2015 roku, a w Polsce 11 grudnia tego samego roku.

Opis Edytuj

Doprowadzony do ostateczności Stiles dokonuje czynu, który na zawsze odciśnie piętno na jego życiu. Podczas wizyty w Eichen House, Kira traci kontrolę nad swoimi mocami, co powoduje szereg niezamierzonych skutków. Malia odkrywa nowe fakty na temat Pustynnej Wilczycy i tragicznej nocy, której zginęła jej matka i siostra.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

  • Ryan Kelley jako Jordan Parrish
  • Cody Christian jako Theo Raeken
  • Ashton Moio jako Donovan Donati
  • Steven Brand jako Gabriel Valack
  • John Posey jako Conrad Fenris
  • Benita Robledo jako Valerie Clarke (tylko głos)
  • Clayton Froning jako Schrader

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Thinkin' of U" – Summer Heart
Youtube-16.png "Strange Entity" – Oscar and the Wolf
Youtube-16.png "Eyes Closed" – Hermitude
Youtube-16.png "Until We Go Down" – Ruelle

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

Ciągłość serialu Edytuj

  • Odcinek rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończył się Condition Terminal, czyli wtedy, gdy Donovan Donati atakuje Stilesa Stilinskiego na parkingu szkoły średniej.
  • Donovan Donati został przypadkowo zabity przez Stilesa, gdy próbował się bronić. To czyni go czwartą Chimerą, która została zabita w tym sezonie po Belasko, Tracy Stewart i Lucasie.
  • Valack wspomina przebudzenie Nemetonu w tym odcinku. Magiczne drzewo obudziło się, gdy Scott McCall, Allison Argent i Stiles Stilinski w Alpha Pact zmarli i zmartwychwstali w rytuale, by ocalić ich rodziców.
  • Kira mówi w tym odcinku: Watashi wa shi no shisha da we śnie, co jest tą samą frazą, którą wykrzyczała, gdy była opętana przez ducha Kitsune i prawie zabiła Lucasa w Condition Terminal. To japońskie określenie na Jestem Posłańcem Śmierci!, ale nie zostanie to ujawnione pozostałym bohaterom do czasu Required Reading.
  • Okazuje się, że albo Theo, albo Potworni Doktorzy podłożyli powieść Potworni Doktorzy, napisaną przez Valacka w sypialni Tracy specjalnie, aby stado ją znalazł i pomogło im dostać się do Ośrodku Eichen.
  • Moce Doktorów są pokazana w tym odcinku jako kontrolowanie siły elektromagnetycznej, które pozwalają im manipulować elektrycznością i polami magnetycznymi, przedłużyć ich życie i manipulować wspomnieniami innych, którzy je widzieli. Te elektromagnetyczne moce będą nadal przedstawiane przez cały sezon piąty.
  • Stiles wspomina wydarzenia kiedy to on i Lydia prawie zginęli przez Brunskiego. Miało to miejsce w Perishable.
  • Valack potwierdził, że Potworni Doktorzy przybyli do Beacon Hills z powodu rytuału Scotta, Stilesa i Allison, który pobudził Nemeton w Lunar Ellipse sezonu trzeciego, prowadząc Stiles i Lydię do ustalenia, że ​​wszystko co wydarzyło się w Beacon Hills jest po części ich winą.
  • Okazało się, że dom Eichen jest chroniony zarówno przez popiół górski, jak i jarzębinę, które są wbudowane w fundament budynku, ale także dlatego, że znajduje się tam jeden z najpotężniejszych z tellurycznych prądów w Beacon Hills. Prądy telluryczne zostały po raz pierwszy wprowadzone w serii w Currents sezonu trzeciego.
  • Valack wykorzystuje nagranie dźwiękowe krzyku Banshee Lydii, aby rozbić szybę w swojej celi i uciec, zapowiadając fakt, że moc Lydii ostatecznie wzrośnie do punktu, w którym będzie mogła użyć swojego krzyku jako broni w sezonie piątym.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł jest nawiązaniem do powieści Potworni Doktorzy i jej autora, Valacka z udziałem Potwornych Doktorów.
  • Valack stracił trzecie oko przez Doktorów, co prawdopodobnie spowodowało, że stracił przynajmniej część swoich umiejętności.

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj